Vožnja „pancira” rizičnija na putu nego po terenu

Gotovo identičan incident poput onog kod Ostružnice dogodio se i u Rusiji pre dve godine, piše Politika.

(Printskrin)

Prevrtanje artiljerijsko-raketnog sistema protivvazduhoplovne odbrane „pancir S1” na otvorenom putu, kakvo se desilo u petak ujutru kod Ostružničkog mosta u okolini Beograda, dogodilo se i u Rusiji pre dve godine. Neverovatna je sličnost između ova dva incidenta, dovoljno je pogledati fotografije sa mesta oba udesa. Ni u jednom ni i drugom slučaju srećom nije bilo težih posledica po posade koje su se u tim trenucima nalazile u vozilima.

Dok Vojska Srbije još utvrđuje uzroke ovog neprijatnog događaja i nastalu štetu, a reč je o najmodernijem skupom naoružanju koje se tek oko godinu dana nalazi u arsenalu naše armije, u Rusiji su zaključili da je uzrok udesa „nepravilnost” na putu.

Takva ocena je u delu medija izazvala podozrenje u smislu šta bi se tek onda moglo očekivati na terenu izvan puteva ako je nesreća posledica, pojednostavljeno rečeno, rupe na putu. Međutim, treba imati u vidu da se po zemljanom terenu ne postižu brzine kao na asfaltiranom putu. Takođe, teški kamion osmotočakaš „kamaz” je osim toga i visok, sa visokim težištem, jer na sebi nosi lansere raketa, rakete, topove, granate, radar i svu prateću opremu. Nije poznato da je zabeležen slučaj prevrtanja „pancira S1” na terenu.
„Izuzetno je mobilan. Pokazao je visoku prohodnost – nigde nije zastao, niti proklizao na brdovitom i blatnjavom terenu”, izjavio je za „Odbranu” jedan oficir Vojske Srbije posle vežbe „Sadejstvo 2020”, održane prošle jeseni na Pešteru.

Tada su prvi put pred najširom javnosti dejstvovala ova oruđa i to topovima po ciljevima na zemlji, budući da gađanje ciljeva u vazdušnom prostoru zahteva posebne poligone.
Celokupno osoblje koje radi na „pancirima S1” prošlo je obuku u Rusiji, zemlji koja je proizvela ovo moćno oruđe, ili u Srbiji pod nadzorom ruskih instruktora, uključujući i vozače. Incident kod Ostružnice govori da je njihova dužnost važna koliko i svakog starešine koji rukuje naoružanjem i drugim sistemima „pancira S1”.

Očekuje se da će Vojska Srbije posle analize udesa doneti preporuke kako se ovakve nesreće više ne bi događale. Možda će najefikasnija biti i ona najjednostavnija – smanjiti maksimalnu propisanu brzinu kretanja ovog sistema na otvorenom putu.

„Panciri S1” raspoređeni su u Treći divizion 250. raketne brigade PVO i nalaze se u kasarni „Narodni heroj Milan Tepić” u Jakovu kod Beograda. Uveliko se koriste u borbenim dežurstvima, odnosno na zadacima zaštite vazdušnog prostora Srbije. Pripadnici jedinice u petak su pošli na redovnu obuku na poligon „Pasuljanske livade” i tada se dogodio incident kada se u koloni vojnih vozila prevrnuo jedan od „pancira S1”.

 

 

IZVOR:POLITIKA

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*