Auto-put Miloša Velikog biće otvoren u Ljigu 18. avgusta

LJIG –

Spajanje deonica na Koridoru 11 koji će se kroz Srbiju zvati Auto-put Miloša Velikog, zakazano je za 18. avgust u Ljigu, na ulazu u tunel Brančić.

               RTV (Danica Karlaš)

Trasa od Obrenovca do Ljiga dugačka je 68 kilometra i podeljena u tri deonice: Obrenovac – Ub (22km), Ub – Lajkovac (12,5km) i Lajkovac – Ljig (24km).

„Ovo će biti moderan auto-put, izgrađen po svim standardima, širine je 28,4 metara, sa brzom, srednjom i zaustavnom kolovoznom trakom. U toku su završni, kozmetički radovi poput pranja kolovoza i sve će biti spremno do 18. avgusta kada će ova deonica biti puštena u saobraćaj“, rekao je Nebojša Pavlović, savetnik ministarke saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Zorane Mihajlović.

Najzahtevnija tačka na deonici od Obrenovca do Ljiga upravo je tunel Brančić, dug 944 i širok 8,5 metara, koji je zbog loših geoloških uslova usporio radove, prenosi agencija RINA.

„Taj tunel nam je napravio najviše problema. Naišli smo na jako loš geološki materijal i niz nepredviđenih situacija, ali izborili smo se sa svim tim izazovima i imaćemo veličanstven, savremeno opremljen tunel sa dve tunelske cevi. Signalizacija je već upaljena, urađen sistem za ventilaciju i uspostavljen SOS sistem“, istakao je Pavlović.

Pored ulaza u Brančić smešten je Tehničko-operativni centar iz kog se kontrolišu sva dešavanja unutar tunela i rukovodi signalizacijom.

„Centar je opremljen najsavremenijom tehnologijom, radiće se u tri smene i 24 sata dnevno pratiće se stanje na putu. Sve je spremno i ako se dogode i neke nepredviđene situacije poput kvarova, ulaska pešaka, ali i divljači u tunel“, kaže Pavlović.

U deonicu auto-puta od Ljiga do Obrenovca uloženo je oko 430 miliona evra. Njena izgradnja počela je još 2010. godine, a otvaranje je odlagano više puta. Međutim, svemu tome konačno je došao kraj, pa će se od Beograda do Čačka sada stizati za sat.

„Dozvoljena brzina je 130 kilometara na čas, što je dovoljno za brzu, ali bezbednu vožnju. U toku radova urađeno je 1,6 miliona kubika iskopa, 2,8 miliona kubika nasipa, preko 250.000 asfalta, 16 mostova, preko 20 pločastih i 50 cevastih propusta, imaće jedno stajalište i bočnu naplatnu stanicu. Na čitavoj dužini trase, na 16 lokacija izvršeni su regulacioni radovi, u službi zaštite samog auto-puta, ali i rečnog korita“, izjavila je Svetlana Milinski, šef nadzora izgradnje.

Zbog povezivanja s novoizgrađenom deonicom auto-puta od Obrenovca obustavljen je saobraćaj na deonici od Ljiga do Preljine, a sav saobraćaj je preusmeren na Ibarsku magistralu.

IZVOR:RTV

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*