Bez leda na plovnim rekama u Srbiji

Pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture zadužen za vodni saobraćaj Veljko Kovačević demantovao je danas navode iz izjave predsednice Odbora za saobraćaj Narodne stranke Marine Lipovac Tanasković u vezi sa stanjem leda na rekama i izgradnjom ledolomca.

FOTO Ilustracija/ Pixabay

Kovačević je u izjavi za javnost naveo da se vrlo jednostavnim uvidom u trenutnu hidrološku situaciju u Srbiji, koja se dnevno ažurira i javno je dostupna na sajtovima, između ostalih RHMZ-a, Direkcije za vodne puteve, javnih vodoprivrednih preduzeća i drugih, može videti da nema pojave leda na Dunavu, Savi i Tisi.

 

Ovakva situacija je očekivana za svakog ko se makar malo razume u hidrologiju i meteorologiju, imajući u vidu da trenutni vodostaj, koji je daleko od niskog vodostaja iz januara 2017. godine, kao i prosečne temperature vode, ne pogoduju stvaranju leda na rekama. Zbog toga molimo Narodnu stranku da ne širi paniku i ne uznemirava javnost svojim amaterizmom i nestručnošću, istakao je on.Pokušaj da se manipuliše građanima Srbije slikama Čukaričkog rukavca na kome se formirao tanak led je nečuven, s obzirom na to da i sami vlasnici čamaca koji su privezani u marini u tom rukavcu znaju da se svake godine kada temperatura bude nekoliko dana u minusu, u tom rukavcu formira ledena pokorica, pošto se nivo vode u ovom rukavcu meri u centrimetrima, kao i da ledene pokorice nema već od ušća Topčiderke, koji je daleko pre glavnog toka Save, objasnio je pomoćnik ministra.

 

Što se tiče ledolomca, takođe do izražaja dolazi nestručnost i amaterski pristup ovom problemu Narodne stranke, ocenio je Kovačević i naveo da je Vlada Srbije, u skladu sa obećanjem iz 2017. godine, obezbedila sredstva najpre za projektovanje broda ledolomca.

Prema njegovim rečima, projektant, koji je izabran od strane Ministarstva poljoprivrede na javnom tenderu, pripremio je obimnu tehničku dokumentaciju za izgradnju ledolomca, na osnovu koje je raspisan tender za izbor izvođača radova krajem 2018. godine, dok se završetak radova na izgradnji broda očekuje do početka 2020.

 

Dakle, sve što je obećano u februaru 2017. urađeno je i radi se u skladu sa obećanim rokovima. Na pitanje koje izgleda najviše interesuje Narodnu stranku, a to je ko će dobiti posao izgradnje ledolomca, odgovor zavisi od tendera koji je u toku, ali će to svakako biti jedno od domaćih brodogradilišta jer je to zahtev tendera, rekao je Kovačević.

 

Pomoćnik ministra je dodao da, što se tiče troškova rada mađarskih ledolomaca, radi se o još jednom pokušaju obmane javnosti od strane Narodne stranke, imajući u vidu da je Vlada transparentno prikazala troškove angažovanja ovih ledolomaca tokom 2017. godine, a koji iznose 300.000 evra, što je daleko manje od 500.000 evra koji se navode u saopštenju Narodne stranke.

 

U želji da pomognemo Narodnoj stranci da razume sistem odbrane od leda na međunarodnim vodnim putevima u Republici Srbiji, ali i da bi javnost razumela razmere neznanja predstavnika Narodne stranke u oblasti saobraćaja, ukazujemo na to da se Dunav deli na tri sektora odbrane, i to prvi sektor Bezdan-Bačka Palanka, drugi sektor Novi Sad-Beograd i treći sektor Beograd-Đerdap 2, dodao je Kovačević.

 

On je naglasio da se prvi sektor više od 50 godina brani po osnovu sporazuma sa Mađarskom, na osnovu kojeg ovaj sektor od zajedničkog značaja štite mađarski ledolomci, dok treći sektor brane srpski ledolomac „Greben“ i ledolomac kojeg angažuje rumunska strana, a to je obično srpski brod „Bor“ na koje se prikače ledolomna korita.

 

Što se tiče drugog sektora, koji je izložen opasnosti od leda samo u vanrednim situacijama, on zaista nije pokriven radom ledolomaca, s obzirom na to da su privatizacijama koje su izvršene u vreme mandata ranijih vlada, potpuno uništene srpske brodarske kompanije, među kojima je i „Heroj Pinki“, koji je raspolagao sa dva ledolomca (Vučevo i Čakor) koji su danas potpuno uništeni, istakao je Kovačević.

 

Kovačević je zaključio da je zbog toga Vlada Srbije, da bi zaštitila infrastrukturu Srbije od pojave leda i otklonila katastrofalne posledice pljačkaških privatizacija iz perioda od 2000. do 2011. godine, odlučila da izdvoji sredstva i izgradi potpuno novi višenamenski brod koji će služiti i za odbranu od leda na sektoru od Beograda do Novog Sada.

 

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*