Bojović (UPK): Greška što se u kampanju vakcinacije nije ušlo ranije

Doktor Miloš Bojović iz Udruženja Ujedinjeni protiv kovida izjavio je u emisiji N1 Studio Live da „ne želi da veruje da je to bila nečija namera, ali da je greška što se u kampanju vakcinacije nije ušlo ranije i što se nije ušlo profesionalnije“. „Uz nešto što je nesporna činjenica, da u našoj zemlji ima vakcina i da je sam proces uz neke nedostatke dobro organizovan, smatramo da je kampanja izostala i to naročito u periodu pre. Tada je trebalo raditi na tome, kako bismo spremni dočekali početak imunizacije. Bio je očekivan trend opuštanja kod građana kada je sve počelo, kada se nazire rešenje nekog problema, popušta pažnja“, objašnjava on.

Udruženje lekara „Ujedinjeni protiv kovida“ je otpočelo kampanju u cilju podizanja svesti o važnosti vakcinacije u Srbiji. Ujedinjeni protiv kovida napravili su kratki video spot sa porukom „Vakciniši se“.

Bojović kaže da su primetili potrebu društva za „jednim afirmativnim pristupom prema vakcinaciji, nauci uopšte“.

„Juče smo premijerno emitovali spot u režiji Srđana Dragojevića sa Milošem Samolovim. Reakcije su za prva 24 sata zaista sjajne, zahvalio bih se svima koji su pomogli da se ova video forma uradi“, kaže on.

Poslao je poziv svim ljudima koji imaju dileme i hteli bi da im neki lekar odgovori, da ih postave na sajtu „Ujedinjeni protiv kovida“.

„Ideja jeste da napravimo neki serijal ukoliko nađemo vreme, dovoljno zainteresovanih ljudi i dovoljno ljudi koji će pomoći da se to realizuje“, kaže on.

Dileme su, dodaje, upravo i sakupljene iz tih najčešćih pitanja građana.

„To su pitanja koja izlaze iz jedne zabrinutosti i neinformisanosti. Pitanja su od toga – zašto se vakcinišem ako moram da se pridržavam mera, ako sam preležao kovid da li treba da se vakcinišem ako sam preležao kovid i zašto, šta ako se razbolim između dve doze, da li smem da primim vakcinu ako imam alergiju na penicilin, sve ono što sve zanima. Nažalost ljudi nemaju dovoljno informacija, teško je u ovo vreme infodemije raznih informacija kojima smo zatrpavani dobiti relevantne informacije“, kaže on.

Osvrnuo se i na proces vakcinacije u Srbiji.

„Uz nešto što je nesporna činjenica, da u našoj zemlji ima vakcina i da je sam proces uz neke nedostatke dobro organizovan, smatramo da je kampanja izostala i to naročito u periodu pre. Tada je trebalo raditi na tome, kako bismo spremni dočekali početak imunizacije. Bio je očekivan trend opuštanja kod građana kada je sve počelo, kada se nazire rešenje nekog problema, popušta pažnja“, objašnjava on.

Kako je rekao, „ne želi da veruje da je to bila nečija namera, ali je greška što se u to nije ušlo ranije i što se nije ušlo profesionalnije“.

„Kad bi dozvolili sebi da mislimo da postoji namera da se tako nešto ne uradi, što samo po sebi implicira da će se ljudi odnositi prema tome negativno i da ćemo mi u ovoj krizi biti što duže, za mene je to nezamislivo, da postoji ljudsko biće koje može da razmišlja na taj način. To je definitivno izostalo“, kaže on.

Marketing, dodaje, „može biti korišćen i u cilju prosvećivanja građana“.

„Mi smo zato i pokrenuli ovu kampanju, da onaj pristojni svet koji želi nešto da sazna, to ima i gde da uradi“, kaže.

Na pitanje o obaveznoj vakcinaciji, kaže da „ko je pratio rad UPK mogao je da vidi da su još u januaru predlagali obaveznu vakcinaciju za pojedine kategorije stanovništva“.

„Pre svega za najugroženije, kakvi su i zdravstveni radnici“, kaže on.

Više vesti o kovidu-19 i posledicama pandemije u zemlji i svetu čitajte na stranici Koronavirus.

IZVOR:N1

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*