Drobnjak: Zabraniti vožnju ispod 100-110 km/h preticajnom trakom, razmatramo naplatu putarine na Ibarskoj za kamione

BEOGRAD –

Vršilac dužnosti direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak najavio je danas da će predložiti da se zakonski zabrani vožnja preticajnom trakom na autoputu, ukoliko se vozilo kreće brzinom manjom od 100 ili 110 kilometara na sat, pošto je to, kako je rekao, isto nebezbedno koliko i prebrza vožnja.

Drobnjak je gostujući u Uranku na TV K1 rekao da pojedini vozači ugrožavaju bezbednost saobraćaja tako što voze previše sporo preticajnom trakom na autoputu i nevodeći dovoljno računa, odnosno ne gledaju u retrovizor da li neko ide iza njih.

saobracaj, autoput, put, automobil, voznja, 1

EPA-EFE (Gyorgy Varga)

„Nije mi jasno, svi misle da je njihov autoput i voze preticajnom trakom, ne prateći da li neko ide iza i da li treba da se sklone“, naglasio je Drobnjak.

Dodaje da se uvek nervira zbog toga kada vozi, ali da je odlučio da predloži resornom ministarstvu za saobraćaj da se to i zakonski reguliše.

Drobnjak je napomenuo da sada policija ne može da zaustavi nekog na autoputu i kazni ga zato što vozi sporo preticajnom trakom.

„Ali, može da se donese zakonska odredba i da se kaže – ne smeš da voziš ispod 100 ili 110 preticajnom trakom. Nisam to još predložio, ali predložiću, evo to je ideja“, kazao je Drobnjak.

Objasnio je da to prvo treba predložiti Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koje to zati predlaže MUP-u, a onda predlog treba da usvojia vlada.

Drobnjak: Razmatramo naplatu putarine na Ibarskoj za kamione

Vršilac dužnosti direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak izjavio je da se na autoputevima u Srbiji neće uvoditi vinjete pošto je za vozače mnogo pravedniji i jeftiniji sistem naplate putarine po pređenom kilometru, koji se kod nas primenjuje, ali da se razmatra naplata putarine na magistralnim putevima za teške kamione i to putem video nadzora.

Drobnjak je objasnio da, pre svega misli na Ibarsku magistralu, gde je zbog velikog broja vozila i kamiona nebezbedan saobraćaj i da bi naplata putarine naterala kamione preko 12,5 tona da koriste autoput.

„Gledamo, ne da uvodimo vinjetu nego da postavimo portale da snime vozilo kada negde uđe na magistralu i gde izađe. Tako ćemo da vidimo koliko kilometara je prešlo i dobiće fakturu da to plati“, naveo je Drobnjak.

Objasnio je da se taj sistem video nadzora razlikuje od vinjeta po tome što se ne kupuje vinjeta, to jest nalepnica za korišćenje autoputa u određenom vremenskom periodu, već bi se putarina opet plaćala po pređenom kilometru.

Drobnjak dodaje da, na primer, u Mađarskoj postoji sistem naplate putarine putem video nadzora, tako što se plati na pumpi ili nekom drugom mestu za korišćenje autoputa u određenom vremenskom periodu kao kod vinjeta, ali da se ne kupuje vinjeta.

Govoreći o izgradnji autoputeva u Srbiji, Drobnjak kaže da će ove godine biti započeta gradnja sedam ili osam novih putnih pravaca, što će biti brze saobraćajnice ili autoputevi u dužini od 300 do 400 km, koji će biti završeni narednih godina.

Kada je reč o obnovi putne mreže, kaže da će se ove godine preko kredita inostranih banaka raditi oko 300 km puta, kao i još 700 do 800 km obnova puteva iz domaćih sredstava.

Drobnjak je naveo da se svake godine obnovi više od 1.000 km puteva u zemlji, kao i da se samo od putarine za tu namenu koristi oko 250 miliona evra.

Kaže da će ukupno ove godine u izgradnju i obnovu puteva biti uloženo 700 ili 800 miliona evra, od čega će za obnovu biti 300 do 350 miliona i još do 400 miliona evra za izgradnju novih deonica.

 

 

IZVOR:RTV

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*