Nevolje najvećeg sajma automobila u Nemačkoj počele su još pre pandemije koronavirusa. Drastično opadajući broj posetilaca i puno neiskorišćenog prostora u velikim izložbenim dvoranama u Frankfurtu naterali su organizatore da traže alternative posle sajma koji je održan u jesen 2019. godine.
Poslednjih godina održavanje Frankfurskog sajma automobila bilo je propraćeno brojnim otkazivanjema renomiranih marki. To je jedan od razloga zašto je sajam preseljen u Minhen. Organizatori, su posle sedamdeset godina potpuno promenili formulu Međunarodnog sajma automobila (IAA). Sada to više neće biti izložba stajaćih automobila u Frankfurtu, već simpozijumi i skupovi koji će se održati na mnogim lokacijama u Minhenu.
Glavni grad Bavarske odabran je zbog svojih urbanih mobilnosti usmerenih prema budućnosti i rešenja za upravljanje saobraćajem koja mogu da posluže kao model i uzor za ostatak sveta. Teme sastanka uključivaće pitanja kao što su održivi razvoj, ograničavanje individualnog prevoza u gradovima, smanjenje emisije izduvnih gasova i naravno, ekologija. Ko može biti protiv takvog događaja? A ima ih. Protivi se deo ekoloških aktivista. U sklopu kampanje planiraju da stanu na put “razornom ludilu automobilske industrije” i “gušenju automobilskih kompanija”. Zanimljivo je da su im glavni neprijatelji električni automobili. U saopštenju aktivisti su izrazili mišljenje da “električni automobili nisu rešenje ni s ekološkog ni s društvenog gledišta”.
Ako se organizatori sajmova mogu nositi s ovim izazovom i sve ide prema planu, IAA 2021 u Minhenu održaće se od 7. do 12. septembra. Nekoliko proizvođača automobila, uglavnom iz Nemačke, najavljuju velike premijere ali nedostajaće nekoliko ključnih igrača, kao što su Tojota, Opel, Pežo i Fijat.
IZVOR:POLITIKA
Be the first to comment