Odmor i depresija: Zašto se na posao vraćamo umorni

Nakon odmora, povratak na posao mnogima teško pada

Svi bismo verovatno voleli da zauvek budemo na odmoru i da nam jedina briga tokom dana bude na kojoj ćemo plaži da se kupamo ili u kom restoranu da večeramo.

Nažalost, sve što je lepo kratko traje, pa se već nakon nedelje, dve ili tri, vraćamo obavezama i svakodnevnici.

Mirjana Vasić radi u jednoj advokatskoj kancelariji u Beogradu. Vratila se s odmora veče pre nego što joj je počela radna nedelja.

„Nije jednostavno da se nakon uživanja u čarima leta i mora, vrate na vreli asfalt na kom vas čekaju obaveze, računi i gužve“, kaže Vasić za BBC na srpskom.

Ona objašnjava i da joj ustajanje rano ujutru nije palo teško, ali da su joj misli „lutale“ tokom sastanaka i da nije mogla da se koncentriše baš najbolje tokom prvog radnog dana.

„Razmišljala sam o tome kako sam dan ranije opušteno ispijala kafu na terasi i gledala u more“, kaže Vasić za BBC na srpskom.

Mnogi koji se vrate s odmora, ne mogu tako lako da se vrate u radni ritam.

„Povratak s odmora nekada teško padne i stvara takozvanu depresiju nakon godišnjeg. To je onaj osećaj kada nemate snage ni za šta, kada vas mrzi da se pokrenete“, kaže za BBC na srpskom psihološkinja Ana Mirković.

Sve što je lepo ima kraj

Nije samo povratak na posao problem, već i dužina odmora.

Mirković kaže da neka istraživanja pokazuju da opuštanje na odmoru obično traje između trećeg i 14. dana odmora.

„Posle trećeg dana se polako opuštate, a već posle dve nedelje počinje odbrojavanje neradnih dana do trenutka kada morate na posao“, kaže Mirković.

Ona kaže da depresija nakon odmora traje tri nedelje i da je potrebno samo tri radna dana da se efekti odmora „ponište“.

devojka radi na kompjuteru

„Lekovi“ za brz oporavak

Mirković kaže da neki stručnjaci savetuju da po povratku na posao, odmah počnete da planirate odlazak na sledeći odmor.

„Na taj način biće vam lakše da prebrodite povratak za radni sto“, kaže ona.

Savetuje da organizujete radnu nedelju tako da vam prvi radni dan „padne“ u sredu kako bi vikend što pre stigao ili da nakon dolaska s puta imate još dva slobodna dana kako bi se što bezbolnije vratili obavezama.

Takođe, Mirković kaže da je najbolje preuzeti laganije zadatke kako bi se umanjio osećaj teskobe.

Treba se potruditi i preduhitriti loše raspoloženje koje vas može stići na radnom mestu, tako što ćete umereno vežbati tokom odmora i izbegavati izlaske do kasno.

Ovo nije kliše

Dok se trudite da se „iščupate“ iz depresije nakon odmora, nije na odmet razmišljati i pridržavati se saveta koje čujemo svakodnevno – onih koji će učiniti da budete srećniji i kada niste na odmoru.

  • pijte dovoljno vode
  • vežbajte, jer kada ste aktivni, smanjuje se lučenje kortizola, hormona stresa, a pojačava se lučenje endorfina, hormona sreće. Čak i najjednostavnije vežbe mogu imati efekat na fizičko i mentalno zdravlje
  • jedite laganu i zdravu hranu
  • pozitivno razmišljajte       izvor BBC

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*