Sterijino pozorje od 26. septembra do 4. oktobra

NOVI SAD: Sterijino pozorje u svom festivalskom izdanju, 65. po redu, počinje u subotu, 26. septembra, i trajaće do 4. oktobra.

 

 

Još uvek ne može sa sigurnošću da se povtrdi tačan program, jer mnogo toga zavisi od zdravstvenog stanja, prvenstveno izvođača, ali može da se prenese jaka volja organizatora da otkazivanje, i pored niza odlaganja zbog vanrednih okolnosti izazvanih pandemijom virusa korona, nikad nije bilo opcija.

Moguće je vratiti se normalnom životu. Užasava me “genijalna” konstrukcija nove normalnosti koja je nenormalna, poručio je direktor Sterijinog pozorja Miroslav Miki Radonjić.

Pozorišta su, kako je dodao, mesta slobode, a ne legla zaraze!

Uz napomene da će se pridržavati svih propisanih bezbednosnih mera, a da je velika i lična odgovornost svakog ponaosob, Radonjić je podsetio da je od ljudskog života važnije samo ljudsko dostojanstvo, koje počiva na unapređenju duhovnog aspekta ličnosti.

Život u strahu nije život, poručio je direktor Sterijinog pozorja i pozvao publiku da dođe, izvinivši se onom delu koji je zbog restrikcije u pogledu ispunjenosti pozorišnih sala ostao bez karata.

Izložbom “Pozorište u fotografskoj umetnosti”, zatim besedom Branke Petrić Fehmiju i izvođenjem predstave “Smederevo 1941.” Ane Đorđević Srpskog narodnog pozorišta na matičnoj sceni, počeće 65. Sterijino pozorje, a glavna, takmičarska selekcija Svetislava Jovanova biće nastavljena predstavama “Kretanje” Dimitrija Kokanova, u režiji Jovane Tomić (Bitef teatar), “Ko je ubio Dženis Džoplin?” Tijane Grumić, u režiji Sonje Petrović (Srpsko narodno pozorište/ OPENS), “Gustav je kriv za sve” Kokana Mladenovića (Pozorište “Deže Kostolanji”, Subotica), “Semper idem” Đorđa Lebovića, u dramatizaciji i režiji Gorčina Stojanovića (Narodno pozorište Sombor), “Radnička hronika” Petra Mihajlovića, u režiji Veljka Mićunovića (Narodno pozorište Subotica), “Lepa Brena proyekt” Vedrane Klepica, Slobodana Obradovića, Maje Pelević, Tanje Šljivar, Olge Dimitrijević, u konceptu i režiji Vladimira Aleksića i Olge Dimitrijević (Bitef teatar i Flajindžindžer).

“Jedvanosimsoboakalomistobo” Nejre Babić i Aleša Kurta, u režiji Aleša Kurta (Sarajevski ratni teatar), “Ajhman u Jerusalimu” Jerneja Lorencija (Zagrebačko kazalište mladih), predstave su u međunarodnom programu “Krugovi”.

Primetno je da će u selekciji Svetislava Jovanova izostati predstave “Maratonci trče počasni krug” Dušana Kovačevića, u režiji Paola Mađelija (Mađar sinhaz Budimpešta) i “Seminaristi: Šredingerov bog” Jurija Šehvatova (Teatr.dok Moskva), iz poznatih epidemioloških razloga, ali će zato publika biti u prilici da vidi “Lonli planet” Maje Pelević, Dimitrija Kokanova, Olge Dimitrijević, Tanje Šljivar, Igora Koruge (Atelje 212) i “Sjećaš li se Doli Bel” Abdulaha Sidrana, u adaptaciji i režiji Kokana Mladenovića (Kamerni teatar 55 Sarajevo).


“Jovan Hristić” za Svetozara Rapajića

Na konferenciji za novinare u Sterijinom pozorju, saopšteno je i to da je Svetozar Rapajić dobitnik ovogodišnje Sterijine nagrade za teatrologiju “Jovan Hristić”.

Rapajić je nagradu osvojio knjigom “Muzičko pozorište kao umetnička sinteza” (Fakultet dramskih umetnosti, 2018).

Novost na Sterijinom pozorju je of-program “druga scena” za koji je selektorka Ivona Janjić izabrala predstave “Niko i ništa” Ane Popović (Puls teatar Lazarevac) i “Povratak” Dejvida Glasa (Srpsko narodno pozorište).

Selektor Svetislav Jovanov nije krio razočarenje zbog krnje selekcije, težine s kojom se trenutno sa scene zbiva interakcija sa publikom, ali je izrazio nadu da će se upravo Sterijinim pozorjem vratiti osećaj pozorišta. Na svoj slogan za selekciju “Stvarnost čudnija od mašte” osvrnuo se anegdotom iz antike, kada je prvog zabeleženog dramskog umetnika Tespisa nakon izvedbe Solon oterao psovkama, a ovaj mu odgovorio da je reč samo o igri, mudri atinski zakonodavac je uzvratio: “Što uđe u igru, uđe i u život.”

 

 

 

IZVOR:DNEVNIK

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*