„Alitalija“ odlazi u istoriju, Italija dobija novu avio-kompaniju

Italijanska nacionalna avio-kompanija, poznata „Alitalija“, od noćas više zvanično neće postojati. Za sve Italijane koji su emotivno bili vezani za kompaniju, jer su odrastali letevši njenim avionima, danas je nostalgičan dan u kome se sa setom sećaju putovanja jednom od nekada najtačnijih, najsigurnijih i „najšik“ kompanija na svetu. Danas na njeno mesto stiže „ITA“ – Italia Trasporto Aereo.

Sredinom avgusta nova italijanska avio-kompanija „ITA“ dobila je zvanični sertifikat kao kompanija koja poseduje sve profesionalne i organizacione kapacitete koji su potrebni za sigurna putovanja vlastitim avionima.

„Alitalija“ večeras odlazi u istoriju

„ITA“ će zvanično početi sa letovima 15. oktobra sa 52 nacionalna aviona koji će leteti na 45 destinacija i sa oko 3.000 zaposlenih.

Po planovima nove kompanije, flota bi trebalo da dostigne broj od 78 aviona, a nakon 2022. godine avioni koji su napravljeni po sistemu stare tehnologije biće zamenjeni onima nove generacije, tako da će do 2025. flota dostići 105 aviona.

„Alitalija“ je imala 10.500 zaposlenih, dok će „ITA“ raditi sa oko 3.000 ljudi, a plan je da se taj broj do 2025. godine poveća na oko 5.700 sa novom vrstom ugovora koja će omogućavati veću fleksibilnost i kompetitivnost.

Od noćas „Alitalija“ više ne prodaje karte za letove nakon 15. oktobra. Ko je već kupio karte za datume nakon 15. može ili da je zameni ili će dobiti novac nazad. Svi putnici će dobiti instrukcije putem mejla šta da rade sa kartom koja je već kupljena.

Milje poznate kao Mille Miglia Alitalia (akumulirani kilometri koji u određenom trenutku omogućavaju nižu cenu ili poklon kartu) neće moći da budu prebačeni na novu avio-kompaniju.

Alitalia Loyalty koja je za „Alitaliju“ rukovodila programom sakupljanja milja biće prodata preko javnog konkursa.

Od danas je aktivan i sajt nove kompanije na kojem je moguće kupiti karte za datume nakon 15. oktobra, kada će poleteti i prvi avion nove italijanske kompanije.

Gde će leteti ITA?

Mnoge destinacije neće biti dostupne odmah. One koje su označene sa jednim * poleteće od marta 2022. godine, a one sa dva ** od avgusta sledeće godine. Što se leta za Beograd tiče predviđen je za avgust naredne godine.

Dakle „ITA“ će, što se nacionalnog saobraćaja tiče, leteti na sledećim destinacijama:

Algero, Brindizi, Bolonja, Bari, Kaljari, KataniJa, Komizo, Rim, Firenca*, Đenova, Milano Linate, Napulj, Olbija, Palermo, Peskara, Ređo Kalabrija, Lamecija Terme, Torino, Trst, Venecija i Verona.

Evropi, Severnoj Africi i Bliskom istoku predviđene su rute:

Malaga*, Alđeri, Amsterdam, Atina, Barselona, Beograd**, Brisel, Kairo, Pariz, Dizeldorf, Frankfurt, Ženeva, London, Luksemburg*, Madrid, Malta, Monako, Nica, Pariz, Sofija**, Štutgart*, Tirana, Tel Aviv, Tunis, Valensija*, Cirih.

Što se interkontinentalnih letova tiče leteće na sledećim destinacijama:

Boston, Vašington*, Njujork, Los Anđeles*, Majami, Buenos Ajres* Sao Paulo* Tokio.

„Alitalija“ je imala code-sharing dogovore sa svim kompanijama iz „Skaj tim“ alijanske među kojima su i „Aeroflot“, „Er Frans“, „Čajna erlajns“, „Delta“, „KLM“, „Saudia“ kao i sa „Eithadom“ i „TAP Portugalom“.

Za sada se još uvek ne zna na koji način će nova italijanska avio-kompanija sarađivati sa ovim avio-kompanijama.

 

 

IZVOR:RTS

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*