Brendiranje Šumadijske šljivovice

FOTO: Danas

Šumadijska šljivovica dobila je oznaku geografskog porekla koja garantuje da će se rakije pod tim brendom proizvoditi u destilerijama u istoimenom regionu, po tehnološki strogo definisanoj proceduri i recepturi, isključivo od šljiva sa tog podneblja, rečeno je danas na promociji tog sertifikata u Beogradu.

                   FOTO: Danas

Predsednik Asocijacije proizvođača „Šumadijska rakija“ Goran Mijailović istakao je da je sertifikat spojio tradiciju i kvalitet voća iz Šumadije sa savremenom tehnologijom, koja je propisana novim zakonom koji je usaglašen sa propisima Evropske unije (EU).

Oznaka geografskog porekla potrošačima garantuje kvalitet, a proizvođačima obezbeđuje lakši izvoz i bolju konkurentnost, jer za proizvode sa tim sertifikatom u EU nema carinskih barijera ni kvota, rekao je Mijailović. On je istakao da u EU ima 3.000 registrovanih proizoda sa oznakom geografskog porekla, među kojima su tri iz Srbije, izrazivši nadu da će se tu uskoro naći i „Šumadijska šljivovica“, koja će se na tržištu pojaviti 2021. godine zbog obaveznog perioda “zrenja” od 18 meseci u buradima od domaćeg hrasta lužnjaka.

Asocijacija „Šumadijska rakija“, u kojoj je registrovano 19 proizvođača iz Šumadijskog okruga, realizovala je projekat dobijanja oznake geografkog porekla uz finansijsku podršku švajcarske organizacije SDC i stručnu pomoć Regionalne agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja.

Direktor te agencije Nenad Popović rekao je da su mnoge države brendiranjem svojih alkoholnih pića počele da se bave pre 100 godina, navodeći kao primer škotski viski, francuski konjak i italijansku grapu.

Mi smo tek pre dve godine počeli sistemski da pristupamo našoj rakiji, koja je jedan od najboljih proizvoda u svetu u svojoj kategoriji, zbog čega je treba strateški pozicionirati. Taj proizvod stvara veoma visok stepen dodatne vrednosti i uvezuje u proizvodni lanac mnogo ljudi – od poljoprivrednika, prerađivača, do trgovine i turizma, rekao je Popović.

IZVOR:DANAS

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*