Dva velika trgovca prijavila lažne nagradne igre

U samo nekoliko dana na društvenim mrežama pojavile su se dve sporne ankete u kojima potrošači mogu da osvoje nagrade, navodno u „Lidlu” i „Maksiju”, piše Politika.

(EPA EFE – R.B.T.)

Tražimo ljude kojima je februar rodno mesto – poruka je koja poslednjih dana kruži „Fejsbukom”. Korisnici koji su otišli korak dalje i registrovali se na ovom sajtu pozvani su da odgovore na tri kratka pitanja i osvoje nagradu: sto poklon-kartica u vrednosti od 25.000 dinara. Uz poziv je objavljena i fotografija radnje koja podseća na supermarket „Maksi”, zbog čega su mnogi pomislili da je ovaj trgovac organizator nagradne igre.

Više desetina korisnika komentarisalo je ovaj poziv, a među njima je bilo i onih koji su upozoravali druge da ne nasedaju na prevaru jer kada se uđe u začarani krug posle slanja koda za registraciju plaća se ne samo usluga nego i odjava s ovog servisa, što je već viđena vrsta prevare u Srbiji. Na pitanje „Potrošača” da li su upoznati s ovom prevarom, u „Delezu Srbija” rekli su da su već na svom zvaničnom sajtu objavili saopštenje kupcima da nisu organizator ovog upitnika.

– Nismo organizovali upitnik o istraživanju tržišta koji kruži internetom i koji učesnicima obezbeđuje „Maksi” poklon-karticu u vrednosti od 25.000 dinara. Sve aktivnosti koje organizuje „Delez Srbija” objavljujemo isključivo preko naših zvaničnih stranica ili zvaničnih kanala na društvenim mrežama – kažu u ovoj kompaniji.

Nekoliko dana ranije i „Lidl” je obavestio potrošače u Srbiji da ne stoji iza nagradnih igara i lažnih profila koji se u poslednje vreme objavljuju na društvenim mrežama. Kompanija je apelovala na kupce da se ne prijavljuju i ne ostavljaju svoje podatke, kako bi ih zaštitili.

I oni podsećaju da se sve njihove aktivnosti objavljuju preko njihovih zvaničnih stranica, na kojima se uvek mogu naći validne informacije. Ovakve prevare su se već dešavale 2019. godine i u raznim varijantama ponavljaju se često poslednjih nekoliko godina. Mnogi brendovi, pa i banke sa time su se suočavali, i to ne samo na našem tržištu nego i u regionu.

Reč je o takozvanim „fišing” prevarama koje kruže društvenim mrežama i klasičnoj obmani vlasnika naloga i krađi njihovih ličnih podataka, ali i novca i informacija o broju kreditne kartice. U organizacijama za zaštitu potrošača kažu da je potrebno u ovakvim situacijama najpre proveriti u firmi koja se pominje da li je u toku zvanična nagradna igra, pa tek onda učestvovati.

Oni kažu da imaju često ovakve prijave građana, ali oni koji se bave ovakvim prevarama stalno unapređuju mehanizme kojima privlače korisnike, zbog čega savetuju dodatan oprez. Karakteristično je da posle kratkog vremenskog perioda ovi sajtovi ili nalozi budu ugašeni, pa podaci ostaju u posedu nepoznatih lica i mogu biti vrlo verovatno zloupotrebljeni. Savetuje se čak i podnošenje krivičnih prijava.

 

 

 

IZVOR:POLITIKA

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*