Hrvatsku protekle sedmice posetilo 100.000 turista

Ровињ је популарна дестинација за многе туристе (Фото ЕПА/ANTONIO BAT)
Rovinj je popularna destinacija za mnoge turiste (Foto EPA/ANTONIO BAT)

U Hrvatskoj je protekle sedmice, od 11. do 15. juna, boravilo gotovo 100.000  turista, koji su ostvarili 511.000 noćenja, a očekuje se porast posetilaca, pogotovo zbog ukidanja ograničenja u Austriji i Nemačkoj, ističe za Hinu direktor HTZ-a Kristijan Staničić.

Iznoseći podatke iz eVisitora za protekli vikend, Staničić napominje da su od ukupnog broja turista oko 70 odsto bili strani ili više od 70.000. Oni su ostvarili 380.000 noćenja. Najviše ih je bilo iz Nemačke, Slovenije, Austrije i Češke.

Domaći turisti su po broju bili drugi, iza Nemaca, a svi ukupno su najviše noćenja ostvarili u kampovima, potom u objektima u domaćinstvu i  hotelima, dok je među destinacijama najviše noćenja bilo na Viru, u Rovinju, Malom Lošinju, Medulinu, Umagu i Poreču.

Turoperatori u Nemačkoj polako pokreću programe jer, prema istraživanju nemačke javne televizije ZDF, 31 odsto Nemaca planira odmor u svojoj zemlji, a 13 odsto u inostranstvu, u Evropi. Dakle, prednost imaju nemačke destinacije, a nakon njih one u koje se može automobilom, pri čemu je Hrvatska među traženijim odredištima, što potvrđuje i trenutna pojačana potražnja s tog tržišta za privatni smeštaj i kampove, naglašava Staničić. Trenutno je u Hrvatskoj oko 25.0 00 Nemaca, a više ih se očekuje od početka jula, kada u nekim nemačkim pokrajinama počinju školski praznici.

Slično se očekuje i iz Austrije, gde se, kako ističe Staničić, ukidaju ograničenja ulaska u Austriju iz brojnih evropskih zemalja, pa i iz Hrvatske, što je veoma važno jer uspostavlja slobodu putovanja između Austrije i Hrvatske, a organizatorima putovanja i agencijama omogućuje sigurnije planiranje i pokretanje prodaje programa za Hrvatsku.

– Potražnja za Hrvatskom u Austriji je vrlo izražena, trenutno je njihovih turista kod nas više od 10.000, a više ih očekujemo do kraja lipnja i dalje u ljetu“, dodaje.

Na pitanje o letnim očekivanjima iz Italije, Staničić ističe da uprkos svim okolnostima, u Hrvatskoj trenutno boravi oko dve hiljade njihovih turista, te da ih se ipak, s obzirom na njihove navike, najviše očekuje krajem jula i u avgustu.

U HTZ-ovom predstavništvu u Milanu ima sve više upita, većinom za Istru, Kvarner i Dalmaciju, ali ipak je još rano za prognoze s tog tržišta, pogotovo što više biraju individualna nego organizirana putovanja, kao i „last minit” rezervacije“, kaže Staničić.

Ističući kako na društvenim mrežama i po drugim komunikacijskim i marketinškim kanalima beleže dobre reakcije s evropskih tržišta i šire na trenutno aktivne kampanje, Staničić otkriva da je od kraja na društvenim mrežama sa sedam tržišta na kojima je kampanja pokrenuta, HTZ-ov promotivni video pogledalo više od 16 miliona ljudi, dok su slikovni i videooglasi ostvarili više od 30 miliona.

U stalnom smo kontaktu i s partnerima, koji različito pokreću i programe. Očekujemo i predloge saradnje, što ćemo ugovarati u skladu s mogućnostima, napominje Staničić.

Odgovarajući na pitanje o aktivnostima i očekivanjima od domaćeg tržišta, Staničić kaže da bi se udeo domaćeg tržišta od lanjskih oko 13 odsto mogao povećati ove godine i da se vrhunac turističkog prometa domaćih očekuje u avgustu.

I dok će mnoge, kako smatra, na odmore privući leto i privlačnost domaćih destinacija, neke će u tome onemogućiti i nepovoljne ekonomske posledice krize.

Od početka ove godine do sredine juna domaće je tržište bilo vodeće s 1,6 miliona noćenja, nakon čega slede Nemačka i Slovenija s gotovo 500.000 noćenja. Svesni važnosti domaćih turista za ukupan turistički promet, vrlo skoro pokrećemo veliku kampanju za sve turističke proizvode regija, od Slavonije i Baranje, preko Zagorja, Međimurja i Moslavine do Istre i Kvarnera, srednje i južne Dalmacije najavljuje Staničić.

Radićemo i određeni broj inspirativnih medijskih projekata i priloga koji će građanima dati ideje i inspiracije za posetu turistički atraktivnim delovima Hrvatske.

Za jesen planiraju kampanju Sedmica odmora vredna, u sklopu koje će domaći posetioci  imati popuste na turističke usluge, a što je zbog pandemije kovida 19 s proleća prebačeno za jesen.

Zaključno, Staničić poručuje da se osim pojačanog prometa tokom leta, određeni promet očekuje i na jesen i da je, iako svestan da turizam ne može biti na nivou proteklih godina, optimističan da će se određeni turistički promet ostvariti i ove godine uz sve propisane mere opreza.

IZVOR:POLITIKA

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*