
U rangu čuvara neba poslednje mesto zauzeo je ruski Iak-130. Stručnjaci su za TASS rekli kako su takve poređenja tačne, o mašinama koje su odustale od rejtinga i o ruskom avionu za treniranje MiG-AT, čija se proizvodnja može nastaviti.

© REUTERS / Bobbi Iip
Američke publikacije veoma vole upoređivati i praviti zastrašujuće ocene raznih vojnih sredstava, povremeno stavljajući rusko oružje ili na poslednja mesta, ili na prvo, a ponekad označeno sa „ruskom pretnjom svetu“. Dakle, nedavno je časopis National Interest nabrojao pet podmornica sposobnih da unište svijet u roku od 30 minuta. Tri su naša, ostalo su SAD. Ruski stručnjaci su publikaciju odmah nazvali glupom i netačnom, primetivši da su takvi materijali političke prirode i da nemaju nikakve veze sa profesionalnom vojnom analizom.
Još jedan blistavi vrh sačinjavali su novinari američkog izdanja Militari Vatch . U rangu pet modernih borbenih aviona (UBS), naš borac Iak-130 zauzeo je poslednju liniju. Tajvanski Hrabri orao je na prvom mestu, kineski JL-10 i JL-9 na drugom i trećem, a južnokorejski T-50 Zlatni orao na četvrtom. Ali koliko su takve procene kompetentne? I zašto su autori zaboravili spomenuti druge zemlje sveta koje imaju prilično ozbiljne avione za obuku?
„Ruski koreni“?
Vazdušne snage skoro svih država sveta koriste mlazne letjelice, koje pilotima pružaju potrebno iskustvo. Ove mašine su jednostavne za održavanje i prilično jeftine za rukovanje. Publikacija američkog izdanja pruža procenu pet UBS-a koji poseduju najnaprednije borbene sposobnosti. Značajno je da su četiri automobila prvobitno dizajnirana kao laki borci. Na primer, u Kini je vazduhoplov za obuku napravljen od borbenog aviona. Naš Iak-130 je kreiran kao podzvučni UBS. Stoga se ispravnost rejtinga već može dovesti u pitanje.
„Postoje dokazi da je dizajnerski biro Iakovlev aktivno učestvovao u stvaranju kineske UBS. Devedesete godine prošlog veka bile su teške za rusku odbrambenu industriju, a za opstanak poznatih kompanija bilo je potrebno sarađivati sa budućim konkurentima. Dakle, postoji neka vrsta odnosa. Ali koliko to je blizu – to je otvoreno pitanje „, rekao je vojni posmatrač Tass-a Viktor Litovkin .
Drugi kineski klon je JL-9 . Zasnovan na JJ-7, kopija je sovjetskog lakog borbenog aviona MiG-21U. Ovde postaje očigledna činjenica da su Kinezi u početku krenuli putem stvaranja aviona za treniranje iz borbenog aviona.

© Guang Niu / Getti Images
„Postoje vazduhoplovne škole koje projektuju i stvaraju avione. Ali ne mogu se svi pohvaliti stvaranjem aviona za obuku. Imali smo je još od vremena aviona Po-2 (koji je stvoren pod režijom N. N. Polikarpova 1927. godine, jedna od najpopularnije letelice na svetu, imao je kolokvijalni naziv „corncracker“ – približno TASS) , koji je stvoren za centre za obuku, a zatim je bilo Iak-18 (bio je glavni avion za početnu obuku pilota – približno TASS) i tako dalje. imali smo češke L-29 i L-39 šanse „, kaže vojni stručnjak časopisa Arsenal od Otadžbe Aleksej Leonkov .
„Zašto smo leteli na L-29/39? Jer u tim godinama u zajednici država bilo je upravo potrebno dati im mogućnost zarade, otvoriti radna mesta za njih i dati projekte i za to. Baš kao što smo tada dali poljskim avionima An -2 za poljoprivredno vazduhoplovstvo i helikoptere Mi-2 opšte namene „, objašnjava pilot Popov.
izvor: TASS
Be the first to comment