Kraljevo prvi grad u Srbiji koji je uveo novčane kazne za vožnju električnih trotineta u pešačkoj zoni

Zbog sve češće i masovnije vožnje električnih trotineta na ulicama Kraljeva, uglavnom u pešačkim zonama, gradska vlast je donela odluku da novčano kažnjava svaku vožnju električnih trotineta u delovima u kojima se kreću isključivo pešaci.

Kraljevo prvi grad u Srbiji koji je uveo novčane kazne za vožnju električnih trotineta u pešačkoj zoni

Foto: Pixabay
Tako je Kraljevo postao prvi grad u Srbiji koji je uveo zabranu vožnje električnih trotineta, a novčane kazne za prekršaj mogu dostići i 75.000 dinara, izveštava N1.
Do nedavno je pešačka zona u Kraljevu izgledala tako što su vozači električnih trotineta, i to u povećem broju, bili izmešani sa šetačima. Ali, od pre nekoliko dana, ta slika je potpuno drugačija.
Vozači trotineta skoro da su nestali sa gradskog trga. Razlog tome je uredba koja zabranjuje bilo kakvu vožnju u tom delu grada, a koja je praktično dopunjena i sada se odnosi i na električne trotinete. Ukoliko neko ipak pokuša da naredbu prekrši, mogao bi platiti kaznu od 5.000 do 75.000 dinara.
Zvonko Kovačević, načelnik Odeljenja za urbanizam u Kraljevu kaže za N1 da je komunalna milicija sprovela pojačanu kontrolu i da je za kratko vreme uočeno da su uspeli da spreče vožnju električnih trotineta.
„Na sugestiju javnosti i intervenciju više građana koji su tvrdili da postoji realna opasnost da dođe do povređivanja od korišćenja električnih trotineta, posebno u pešačkim zonama na samom trgu u Kraljevu, organizovan je sastanak u gradskoj upravi. Na sastanku kod gradonačelnika na kojem su bile i nadležne službe, postignut je dogovor da se pošalje javno saopštenje da u Odluci o tehničkom regulisanju saobraćaja, koja je na snazi već pet godina, postoji izričita odredba da se u pešačkoj zoni može obavljati samo pešački saobraćaj“, rekao je Kovačević.
Pošto su električni trotineti postali veoma popularni, mnogi su videli i šansu da mogu da zarade iznajmljivanjem trotineta. Zato se na centralnom gradskom trgu za kratko vreme i pojavio veći broj, pre svega mladih osoba, kako voze trotinete. S obzirom na to da u pešačkoj zoni u Kraljevu nije dozvoljena ni vožnja bicikala, pojedini građani su negodovali, smatrajući da su vozači trotineta postali povlašćeni.
Kako su rekli iz Odeljenja za urbanizam, kontrola inspekcije i komunalne milicije je kraktoročno rešenje, dok dugoročno treba tražiti u projektovanju saobraćajnica i biciklističkih staza i preusmeravanje pojedinog saobraćaja, kako bi se omogućila vožnja električnih trotineta i bicikala.
Agenciji za bezbednost saobraćaja dostavljeni su predlozi ili već usvojene zakonske regulative drugih zemalja kojom je regulisana upotreba trotineta. Tako deca do osam godina neće smeti da koriste trotinet, dok će ona starosti do 12 godina morati obavezno da nose kacigu.
Predlog novog zakona Zakonu o bezbednosti saobraćaja trebalo bi da bude gotov do kraja ove godine.
Autor: N1

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*