Nagrada „Prijatelj porodice“ kao mera za podsticanje nataliteta

Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić najavila je da će nagradu „Prijatelj porodice“ ubuduće dobijati kompanije koje su, uz dobre poslovne rezultate u kolektivima, stvorile porodično i prijateljsko okruženje koje zaposlenima omogućava usklađivanje rada i roditeljstva.
Brnabić je, na konferenciji za novinare na kojoj je najavljena zajednička akcija Vlade Republike Srbije i Privredne komore Srbije – nagrada za doprinos usklađivanju rada i roditeljstva „Prijatelj porodice“, kao jedna od mera za podsticanje nataliteta, istakla da će poziv za kompanije biti raspisan 1. septembra.

Velika privilegija će biti za kompanije da ponesu ovu nagradu koju će moći da iskoriste uz svoj brend i ime kako bi potrošači i korisnici usluga znali da su to te kompanije koje najbolje usklađuju rad i roditeljstvo, posluju u skladu za zakonima, ali idu i dalje i omogućavaju roditeljima da razvijaju karijeru, rekla je ona.

Premijerka je podsetila na to da je najvažnija mera za podsticaj rađanja finansijska podrška, u okviru koje je izmenama Zakona o finansijskoj podršci porodici predviđeno da od 1. jula za prvorođeno dete majka dobija jednokratno 100.000 dinara, za drugo dete 10.000 dinara mesečno tokom dve godine, za treće dete 12.000 mesečno tokom 10 godina i za četvrto dete 18.000 dinara mesečno 10 godina.

Druga mera je ustanovljeno priznanje za kompanije koje najbolje usklađuju rad i roditeljstvo, podvukla je Brnabić, izrazivši očekivanje da će prva priznanja biti dodeljena u novembru, i to u tri kategorije – mala i srednja preduzeća, velike kompanije i javna preduzeća.

Brnabić je ukazala na to da negativan prirodni priraštaj nije problem samo Srbije, već skoro čitave Evrope, ali da Srbija dnevno izgubi 107 ljudi, a godišnje grad veličine Vrbasa ili Trstenika.

Sve ostalo što Vlada radi, a što su veliki prioriteti – rast plata, penzija, nova radna mesta, bolji kvalitet zdravstvenih usluga, bolje obrazovanje – na kraju krajeva neće nam ništa značiti ako se ovakav trend nataliteta nastavi i ako danas ne uspemo nešto da promenimo, podvukla je ona.

Predsednica Vlade je uputila apel privrednicima da razmisle o tome kako da usklade rad i roditeljstvo, da ne kažnjavaju mlade roditelje, već da nađu načine da oni ostanu na poslu ili da rade od kuće.

Ministar bez portfelja u Vladi Republike Srbije zadužen za demografiju i populacionu politiku Slavica Đukić Dejanović rekla je da timski rad na aktivnostima koje se odnose na populacionu politiku obuhvataju sve veći broj subjekata, ne samo u Vladi, pri čemu i mnogi drugi prepoznaju značaj sopstvenih aktivnosti u borbi za bolju demografsku budućnost.

Ona je naglasila da je cilj da „Prijatelja porodice“ bude što više i ne samo u privrednim subjektima, nego i u javnim preduzećima i finansijskim institucijama.

Predsednik Privredne komore Srbije (PKS) Marko Čadež istakao je da je cilj Komore da uvođenjem priznanja doprinese efikasnijem sprovođenju populacione politike, jačanju svesti o potrebi usklađivanja porodičnog života i obaveza i stvaranju „family friendly“ kompanija koje zaposlenima, osim dobih uslova rada i zarade, omogućavaju da usklade porodične i poslovne obaveze.

Ukoliko ne ulažemo u ljudske kapacitete, teško da možemo da računamo na dobre poslovne rezultate, poručio je Čadež.

On je ukazao na to da je Srbija sve malobrojnija i starija, što je i ekonomsko pitanje, jer bez ljudi, koji stvaraju novu vrednost, neće biti ni ekonomskog napretka ni borbe protiv nezaposlenosti i siromaštva.

Čadež je objasnio da će poziv biti objavljen 1. septembra, kako bi se kompanijama dalo vreme da se pripreme i uvedu dobre prakse.

Kriterijumi za dobijanje nagrade biće, između ostalog, flesksibilnost u pogledu korišćenja slobodnih dana i odmora, u poglednu radnog vremena, briga o deci zaposlenih, podsticanje rađanja, podrška porodici, smanjenje stresa, kao i tržišni finansijski pokazatelji i percepcija stručne i opšte javnosti, naveo je on.

Čadež je dodao da Privredna komora Srbije može da obezbedi delom i novčanu nagradu, ali je ukazao na to da je važan i žig koji dobija kompanija, što je dobro iskustvo sa priznanjem „Najbolje iz Srbije“, koje firme koriste na reklamama.

Jedna od mogućnosti je i da se kompanijama daje određeni broj bodova prilikom poziva na tendere, ali se o tome još razgovara, rekao je on.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*