Novi zakon regulisaće i električne trotinete: Vozači će možda polagati test poznavanja propisa

Zakon o bezbednosti saobraćaja konačno bi trebalo da reši pitanje električnih trotineta, ali su mišljenja ljudi iz struke različita.
Novi zakon regulisaće i električne trotinete: Vozači će možda polagati test poznavanja propisa

Foto: 021.rs
Duško Pešić, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, kaže za Blic da je Agencija angažovala eksperte sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu da urade studiju u kojoj su analizirani zakoni iz zemalja EU i drugih koje su ovu oblast regulisale.
Studijom su, prema njegovim rečima, obuhvaćene i tehničke performanse trotineta, te je razmatrano i ko bi sve smeo da ga koristi, budući da na ulici možemo sresti i decu koja upravljaju ovim prevoznim sredstvom.
Sve smo bliži i odluci da će svi vozači trotineta morati da polažu test poznavanja saobraćajnih propisa, te da će morati da budu propisno osvetljeni i verovatno da nose zaštitnu opremu kao što su kacige, što je trenutno samo preporuka“, priča sagovornik lista.
Prema nekim istraživanjima, kod vozača trotineta čak 47 odsto povreda prilikom nezgoda bilo je u predelu glave.
Prof. dr Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu kaže za Blic da je na radnoj grupi formiranoj za izradu zakona bilo raznih predloga, pa i onih kojima bi se vožnja električnim trotinetima potpuno zabranila, kao u Velikoj Britaniji.
Trenutno smo najbliži tome da se trotineti zabrane na trotoarima, kada već njima ne mogu da se kreću ni biciklisti. Trotinetima bi onda preostale biciklističke staze sa ograničenjem brzine, a ako ni taj predlog ne bude prihvaćen, ostaje mogućnost da im se dozvoli kretanje kolovozom, i to na jedan metar od ivičnjaka„, ističe Antić.
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović smatra da električnim trotinetima nikako nije mesto na trotoaru.
„Postavlja se pitanje šta je trotinet ako se na tržištu pojavio model koji ide 100 kilometara na sat? Je l’ to motocikl ako znamo da je razlika između mopeda i motocikla to što moped nema brzinu veću od 45 na sat? S druge strane, nejasno je ko će i na koji način da kontroliše vozače trotineta da li poštuju ograničenje brzine i kako će da uhvate nekog ko prekorači brzinu ako nemaju registarsku oznaku“, pita se Okanović.
Podseća i da je saobraćajna infrastruktura razvijana u skladu sa klasičnim saobraćajem koji ne prepoznaje električne trotinete.
Opširnije u štampanom izdanju Blica.
IZVOR:021.RS

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*