Od početka godine ozbiljno povređeno 150 vozača trotineta, od pravilnika još ništa

Iako su nadležni obećali da će ove sezone doneti pravilnik o korišćenju troniteta u saobraćaju – još ga nema. U međuvremenu, od početka godine, oko 150 vozača trotineta je ozbiljno povređeno.
Od početka godine ozbiljno povređeno 150 vozača trotineta, od pravilnika još ništa

Foto: Pixabay
Jedan vozač je i nastradao, a najčešći uzrok povreda je i vožnja bez zaštitne opreme.
Trgovci kažu da su do sada uvezli oko 80.000 trotineta, ali je taj broj mnogo veći jer ih naši građani kupuju i u inostranstvu.
Samo u Beogradu, na ulici je svakodnevno oko 20.000 korisnika trotineta, a trgovci prilikom prodaje ne sugerišu vozačima bar kupovinu kacige koja bi trebalo da bude obavezan deo opreme.
Ono što bi hteli to je da se brzina ograniči na 25 km na sat to je osnova kako bi se trotineti bezbedno vozili na putu. Pored toga obavezno korišćenje zaštitne opreme„, rekao je za RTS prodavac trotineta Dušan Cincar.
U Komitetu za zaštitu motociklista takođe traže da se država što pre oglasi i kategorizuje staze i ograniči vožnju trotineta tamo gde to može ugroziti pešake.
Podsetićemo da lečenje politraumatskih povreda košta od 30 hiljada evra do tri miliona evra tu su i traumatske povrede koje mnogo koštaju„, izjavio je Vladimir Jevtić iz Komiteta za zaštitu motociklista.
Trotineti, oni bolji, razvijaju brzinu i do 80 kilometara na čas, a mnogi od njih nemaju ni osnovnu svetlosnu signalizaciju. Često oni koji voze trotinet gledaju i u mobilni telefon, a provlačenje između pešaka je najčešća pojava. Zato na jednog povređenog trotinetistu ide i jedan povređeni pešak. Povrede su često lakše, ali traže medicinsku negu koja u vreme korone i nije tako jednostavna.
Šta bi trebalo da reši Zakon o bezbednosti saobraćaja?
Duško Pešić, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, rekao je raniej za Blic da je Agencija angažovala eksperte sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu da urade studiju u kojoj su analizirani zakoni iz zemalja EU i drugih koje su ovu oblast regulisale.
Studijom su, prema njegovim rečima, obuhvaćene i tehničke performanse trotineta, te je razmatrano i ko bi sve smeo da ga koristi, budući da na ulici možemo sresti i decu koja upravljaju ovim prevoznim sredstvom.
Sve smo bliži i odluci da će svi vozači trotineta morati da polažu test poznavanja saobraćajnih propisa, te da će morati da budu propisno osvetljeni i verovatno da nose zaštitnu opremu kao što su kacige, što je trenutno samo preporuka„, priča sagovornik lista.
Prema nekim istraživanjima, kod vozača trotineta čak 47 odsto povreda prilikom nezgoda bilo je u predelu glave.
Prof. dr Boris Antić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu takođe je ranije za Blic rekao da je na radnoj grupi formiranoj za izradu zakona bilo raznih predloga, pa i onih kojima bi se vožnja električnim trotinetima potpuno zabranila, kao u Velikoj Britaniji.
Trenutno smo najbliži tome da se trotineti zabrane na trotoarima, kada već njima ne mogu da se kreću ni biciklisti. Trotinetima bi onda preostale biciklističke staze sa ograničenjem brzine, a ako ni taj predlog ne bude prihvaćen, ostaje mogućnost da im se dozvoli kretanje kolovozom, i to na jedan metar od ivičnjaka“, ističe Antić.
IZVOR:021.RS

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*