Ombudsman: Obezbediti podršku deci sa smetnjama u razvoju

BEOGRAD –

Zaštitnik građana Zoran Pašalić izjavio je, povodom 20. novembra – Međunarodnog dana deteta – koji je ove godine Institucija ombudsmana posvetila pravima dece sa smetnjama u razvoju, da su deca generalno najosetljivija i najnezaštićenija kategorija u svakom društvu i da deci sa smetnjama u razvoju treba obezbediti potpunu i fleksibilnu podršku.

„Dečja prava imaju sva deca, nezavisno od toga gde su rođena, koje su nacije ili vere, a pravo na pravilno i bezbedno odrastanje, izražavanje mišljenja i dostojanstvo preduslov su njihovog pravilnog razvoja“, rekao je Pašalić.

On je dodao da su posebno osetljive grupe deca sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, teško bolesna deca, deca koja žive i rade na ulici, deca koja žive u ruralnim sredinama, deca izbeglice i žrtve rata, deca žrtve nasilja, i da to zahteva neprekidno angažovanje nadležnih, navodi se u saopštenju.

pasalic

Izvor: RTV, arhiva

„Državi su potrebni obučeni profesionalci što zahteva kontinuiranu edukaciju pojedinaca iz različitih sistema zaštite kako bi adekvatno odgovorili na sve izazove“, ukazao je Pašalić.

Zaštitnik građana je Međunarodni dan deteta, kojim se promoviše razumevanje među decom ali i skreće pažnja na obaveze društva prema deci i njihovim problemima, obeležio on-lajn sastankom Panela mladih savetnika Zaštitnika građana, koji su izneli svoje stavove o položaju dece sa smetnjama u razvoju, pre svega, kroz odnos druge dece i nastavnika prema njima i o problemima sa kojima se suočavaju u odrastanju i obrazovanju.

Panelisti su pre sastanka pogledali igrani film baziran na istinitoj životnoj priči o Templ Grandin, doktoru nauka i profesorki na Državnom univerzitetu Kolorado, kojoj je u detinjstvu dijagnostifikovan autizam.

Na sastanku panelisti su izneli stavove da deci sa smetnjama u razvoju treba dati priliku da se ostvare i da treba kanalisati njihove jedinstvene talente i kvalitete, da su deca sa smetnjama u razvoju uglavnom isključena i odbačena iz društva, da nisu prihvaćena ni od strane vršnjaka niti lokalne zajednice i da je najvažnije edukovati decu o kvalitetima i pravima njihovih vršnjaka sa smetnjama u razvoju, dodaje se u saopštenju.

 

 

 

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*