Pet milijardi evra za novi ciklus investicija u infrastrukturi

Vrednost novog investicionog ciklusa u infrastrukturi, sa projektima koji treba da počnu da se realizuju, je oko pet milijardi evra, izjavila je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Mihajlovićeva je za nedeljno izdanje lista “Politika” rekla da novi investicioni ciklus, između ostalog, uključuje projekte izgradnje Fruškogorskog i Moravskog koridora, auto-puta Niš-Merdare-Priština, kao i projekat auto-puta i brze saobraćajnice Ruma-Šabac-Loznica. Vrednost investicija koje se danas realizuju i koje su dogovorene je oko 16 milijardi evra, dok se vrednost novih investicija koje treba da počnu da se realizuju procenjuje na oko pet milijardi evra.

“Za Fruškogorski koridor imamo završenu dokumentaciju za tri deonice i četvrta se radi. Imamo Memorandum sa kineskim CRBC-om, a sledeće nedelje počinju razgovori o komercijalnom ugovoru. Očekivana vrednost izgradnje je oko 400 miliona evra. Nadamo se da bi do jeseni trebalo da se dogovorimo, a radovi ne mogu da počnu pre sledeće godine, između marta i maja”, rekla je Mihajlovićeva.

Govoreći o drumskom Koridoru 11 i izgradnji auto-puta Niš-Merdare-Priština, potpredsednica Vlade rekla je da je za Srbiju važno da kroz Crnu Goru i Albaniju dobije izlaz na more, ali i da obezbedi auto-put za naše stanovništvo koje živi na tom području, kao i brži protok robe.

Ona je najavila da će nove deonice auto-puta na Koridoru 11 od Obrenovca do Ljiga biti puštene u saobraćaj u septembru ili oktobru, a da od marta počinje gradnja dela auto-puta između Preljine i Požege.

“U Sofiji na Samitu u julu treba da potpišemo ugovor o finansiranju sa kineskom Eksim bankom za tu deonicu, koja će koštati oko 450 miliona evra”, dodala je Mihajlovićeva.

Govoreći o Moravskom koridoru, odnosno auto-putu Pojate-Preljina, potpredsednica Vlade smatra da je taj projekat važniji od svih drugih, ne računajući Koridor 10.

“Za gradnju su zainteresovani američki „Behtel“ i kineski CRBC. Obe kompanije zbog vodnih uslova i zaštite od poplava nisu mogle da daju procenu vrednosti, ali i jedni i drugi smatraju da će ona koštati minimum 700 miliona evra. Do 1. avgusta ćemo imati gotov projekat i pustićemo ih da daju predloge za finansiranje, a mi bismo hteli što pre da potpišemo ugovor”, objasnila je Mihajlovićeva.

Govoreći o reformi putnog sektora, Mihajlovićeva je rekla da novca za održavanje ima dovoljno, jer se ove godine očekuje 53 miliona vozila na Koridoru 10 i prihod od putarina veći je za 30 odsto, ali da će se promeniti način održavanja puteva.

“Srbija je bila podeljena na feude i svaka firma znala je šta je dobila, a šta je ona u tom održavanju uradila nije bilo bitno. Snimili smo 3.000 kilometara puteva i raspisali javne pozive za održavanje sa tačno određenim zahtevom koje uslove treba da ispune firme koje nameravaju da se bave ovim poslom. Analize su pokazale da se 20 do 25 odsto manje novca troši kada se na takav način održavaju putevi”, rekla je Mihajlovićeva, i dodala da će javni pozivi i za ostatak mreže državnih puteva biti raspisani do septembra.

Upitana za planove za modernizaciju železničkog Koridora 10 i pruge Beograd-Bar, Mihajlovićeva je rekla da su Rusi više zainteresovani za nastavak rehabilitacije barske pruge, dok su Kinezi više zainteresovani za rehabilitaciju pruge Beograd-Niš i za prugu od Novog Sada do Subotice.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*