Počela obnova biciklističkih staza na Futoškom putu

est o početku rekonstrukcije staze na Futoškom putu i istoimenoj ulici obradovala je mnoge Novosađane jer su one već godinama oštećene i, zbog korenskog sistema drveća, pune brojnih “zakrpa” i denivelacija, te vožnja dvotočkaša tim putem liči na planinski biciklizam.
1
Foto: Dnevnik.rs

U toku su pripremni radovi, poput iskolčavanja trase, raščišćavanja i obeležavanja terena, a iz Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije navode da je izvođač uveden u posao 26. avgusta. Građevinci i mehanizacija trenutno su raspoređeni kod GSP-a jer radovi, kako je planirano, počinju od Bulevara kneza Miloša, na levoj strani Futoškog puta, posmatrano iz Veternika ka gradu. Vrednost investicije je oko 181,14 miliona dinara s PDV-om, od čega je Uprava za kapitalna ulaganja AP Vojvodine obezbedila 70 miliona, dok će ostatak biti izdvojen iz gradskog buyeta.

Reč je, inače, o drugoj fazi radova, kojom je obuhvaćena deonica od Hajduk Veljkove ulice do Bulevara patrijarha Pavla i, osim izgradnje staza, predviđeno je i postavljanje saobraćajne signalizacije, klupa i korpi za otpatke, kao i urbane opreme, poput nosača za bicikle i žardinjera. Rok za završetak rekonstrukcije i postavljanja opreme je 240 dana, a posao je poveren novosadskom “Put investu”, koji je na tenderu učestvovao s firmom “AB&CO”. Predmet projekta, koji je uradio Arhitektonsko- građevinski institut iz Novog Sada, su staze sa obe strane ulice, ukupne dužine sedam kilometara, prelazi, autobuska stajališta, platoi ispred škola i drugih javnih ustanova, kao i platoi za kontejnere. Rekonstrukcija je podeljena u dve faze, odnosno na deonice od Bulevara oslobođenja do Hajduk Veljkove i od te ulice do Bulevara patrijarha Pavla. Kako je u tenderskoj dokumentaciji objašnjeno, deonice na kojima nisu rešeni imovinsko-pravni odnosi, od Ulice Ilariona Ruvarca do Bulevara Evrope, izostavljene su iz projekta, kao i one od Bulevara Evrope do Ulice cara Dušana, s južne strane. Osim oštećenja, odgovorni projektanti su kao probleme naveli i nedovoljan kapacitet, imajući u vidu povećan obim biciklističkog saobraćaja, ali i bezbednost biciklista u zonama raskrsnica, kao i automobile parkirane na stazama.

Biciklističke staze će celom dužinom, s obe strane ulice, biti proširene, što će, između ostalog, obezbediti neometano mimolilaženje i preticanje. Takođe, biće udaljene i od drvoreda, što će smanjiti uticaj korenskog sistema i oštećenja kolovozne konstrukcije, kao i moguću štetu na drveću prilikom gradnje. Postavljanjem odgovarajućih barijera biće rešen problem fukcionisanja pešačkog i biciklističkog saobraćaja, zbog nepropisno parkiranih automobila, a da vozila, na kolskim ulazima individualnih objekata, ne bi ometala kretanje, gde god je to moguće, biće ostavljeno pet metara od protočnog dela Futoške ulice do biciklističkih staza.

Foto: Dnevnik.rs

Gde prostorne mogućnosti to dozvole, živa ograda će biti izmeštena, ali je ostavljen slobodan prostor za formiranje nove ili, pak, nekih drugih zasada između staza. Pešački i biciklistički saobraćaj će biti razdvojen na deonicama gde su uslovi to dozvolili, s tim da, kako je objašnjeno, na mnogim mestima to nije bio slučaj. Projektanti navode da su dva razloga za to – korenje drveća i kolski ulazi. Kada je reč o stajalištima, njihov položaj ostaje isti, uz korekcuju dužine, tako da mogu stati dva standardna autobusa. Širina pešačkih staza varira od 2,25 do tri metra, u zavisnosti od raspoloživog prostora, a pešački prelazi su prilagođeni kretanju slepih i slabovidih, kao i osoba s invaliditetom.

Planirano je popločanje behaton kockama, a u blizini javnih objekata projektovana su odmorišta s odgovarajućim mobilijarom, s tim da je postavljanje klupa predviđeno i kod autobuskih stajališta. Kante za otpatke biće raspoređene u blizini klupa, a na mini trgu kod kraka Ulice braće Ribnikar planirane su i žardinjere sa zelenilom. Parking mesta za bicikle nalaziće se na dva mesta – u blizini Satelitske pijace i u Školskoj ulici.

 

Foto: D. Andulajević

Tender za deonicu do Ulice Antona Čehova

I dok su u toku pripremni radovi za rekonstrukciju staza na Futoškom putu i Futoške ulice, od Hajduk Veljkove do Bulevara patrijarha Pavla, Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije nedavno je raspisala tender za prvu etapu prve faze. Javnom nabavkom je obuhvaćena deonicu od Hajduk Veljkove do Ulice Antona Čehova, a procenjeno je da će sređivanje tog dela trase, odnosno gradnja puteva, popločavanje i asfaltiranje površina, te nabavka i postavljanje signalizacije i saobraćajnih znakova, kao i korpi za otpatke i klupa, koštati gotovo 49,6 miliona dinara bez PDV-a (49.583.333).

Rok za podnošenje ponuda na tender završava se 15. septembra, a 20 dana nakon toga biće doneta odluka o dodeli ugovora ili, pak, obustavi postupka. Svi predviđeni radovi, kako je u konkursnoj dokumentaciji navedeno, moraju biti završeni za najviše osam meseci (240) dana, a ukoliko Gradska uprava uspe da zaključi ugovor s izvođačima, rekonstrukcija bi mogla da počne u oktobru, računajući i vreme neophodno za uvođenje izvođača u posao.

 

 

 

IZVOR:DNEVNIK

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*