Podzemna garaža izmešta instalacije i taksi stajalište

Plan generalne regulacije starog gradskog jezgra, odnosno izmene i dopune kojima je obuhvaćen prostor buduće podzemne garaže u Ulici Modene, bio je na javnom uvidu do 15. oktobra.
2
Foto: Dnevnik/ R. Hadžić

Tim dokumentom definisana je maksimalna zona gradnje, prilazi novom objektu, ulazne i izlazne rampe, te raspored infrastrukture, kao i parterno uređenje površine ispod koje će biti izgrađena javna garaža, uz obaveznu zaštitu spomenika prirode – stabla “koprivića”.

Usvajanje planskog dokumenta neophodno je kako bi počela gradnja garaže, a osim te u centru su, inače, predviđene još tri – kod zgrade Pokrajinske vlade i Skupštine, na Trgu republike, kao i na uglu Šafarikove i Uspenske. Ugovor o koncesiji za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje četiri javne garaže zaključen je prošle godine s firmama “Best in parking – holding” AG iz Beča i “Inobačka” iz Novog Sada, odnosno s preduzećem ”Javne garaže”, u kom je austrijski partner vlasnik 65 odsto, a srpski 35. Javne garaže u Ulici Modene, na Trgu republike i   ispod zelene površine pored Izvršnog veća biće podzemne, dok je u  Šafarikovoj planirana nadzemna garaža, s tim da je koncesionaru upravljanje tim objektima povereno na 40 godina i u tom periodu dostavljaće Gradu plan poslovanja.

Planskim dokumentom nije ograničen broj podzemnih etaža, već je samo navedeno da ih mora biti najmanje dve, s po oko, kako je procenjeno, 100 parking-mesta. Urbanisti su predvideli dva ulaza-izlaza u objekat, odnosno dve rampe s po dve trake minimalne širine 5,5 metara. Rampe za pristup objektu planirane su u jugoistočnom delu Ulice Modene, nakon raskrsnice s Bulevarom Mihajla Pupina, tako da će taksi stajalište biti izmešteno. Kada garaža bude završena, ta površina će biti iskorišćena za proširenje biciklističkog i pešačkog prostora, kao i pejzažno uređenje.

Kako se može primetiti, zona izgradnje podzemne garaže usklađena je s zonom zaštite spomenika prirode – stabla koprivića, kao i Tanurdžićeve palate. Budući da u nacrtu plana nisu obeleženi pešački i protivpožarni ulazi/izlazi iz garaže, to će biti definisano urbanističko-arhitektonskim projektom. Izgradnja novog objekta uticaće na saobraćajno rešenje u južnom delu Ulice Modene jer su na prostoru postojećeg kolovoza planirane pristupne rampe, te su severoistočno i jugozapadno od njih predviđene jednosmerne kolovozne trake, što će obezbediti nesmetan pristup Ulici Ilije Ognjanović i Trgu slobode.


Četiri lokacije u centru

Koncesionari će četiri lokacije u centru grada dobiti na 43 godine, od kojih su tri godine predviđene za projektvanje i gradnju, a 40 za  upravljanje, s tim da objekte nakon tog perioda preuzima Novi Sad.

U bloku Uspenske, Šafarikove i Ulice Pap Pavla biće smeštena  jedina nadzemna garaža, s podrumom, prizemljem i četiri sprata (Po+P+4), ukupne površine oko 10.400 kvadrata, odnosno 2.100 po etaži. Kapacitet tog objekta je oko 70 automobila na svakom spratu, odnosno ukupno 350.

Planirani objekat kod zgrade Pokrajinske vlade, s kako je preporučeno dve podzemne etaže, biće ukopan ispod zelene površine. Pristup objektu predviđen je iz Banovinskog prolaza i iz Ulice vladike Platona, a u toj garaži, površine oko 6.000 kvadrata, moći će da se parkira 90 automobila na svakom spratu, što je ukupno 180 vozila.

Garaža ispod Trga slobode, površine oko 14.000 metara kvadratnih, odnosno 7.000 po etaži, s tim da je prilaz predviđen iz Daničićeve i Ulice Žarka Vasiljevića. Planiran kapacitet objekta je 200 parkinga po etaži, odnosno ukupno 400 mesta.


U tekstu plana navedeno je da će za uređenje prostora iznad garaže, ali i preostalih površina, kao polazna osnova biti korišćena rešenja s konkursa za uređivanje javnih površina u starom gradskom jezgru, koji je svojevremeno raspisala Uprava za građevinsko zemljište i investicije.

Urbanisti su još ranije predlagali rušenje objekta u Ulici Modene, s pretežno ugostiteljskim lokalima i gradnju novog tržnog centra, a ta ideja zadržana je i u planu na uvidu. Nova zgrada trebalo bi da se uklopi u okolinu i ne može biti viša od objekta na uglu Ulice Modene i Kralja Aleksandra, uz obavezno raspisivanje arhitektonskog konkursa.

Foto: Planska dokumentacija

Instalacije komunalne infrastrukture, vodovoda i kanalizacije, toplovoda, elektroenergetskih i elektronsko-komunikacionih instalacija će, zbog gradnje garaže, biti izmeštene, a ostavljena je mogućnost za gradnju transformatorske stanice.

Urbanisti podsećaju da koprivić predstavlja zeleni simbol grada, te da bi mu, prilikom razrade prostora, trebalo posvetiti posebnu pažnju jer svojom veličinom i izgledom, kako je navedeno, obeležava širi ambijent. Za sve radove u okolini stabla, koje je 1978. godine zaštićeno kao spomenik prirode, neophodno je pribaviti uslove Pokrajinskog zavoda za zaštitu prirode. Takođe, kao vredna u tekstu plana pomenuta su tri kedra, stara oko 30 godina, koja se nalaze kod spomenika Mihajlu Pupinu.

 

IZVOR:DNEVNIK

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*