Posle prijave nema više telefonskog maltretiranja

Uporno pozivanje na fiksni telefon i nuđenje određene usluge ili proizvoda, bi, nakon nedavnog usvajanja novog Zakona o zaštiti potrošača, trebalo da prestane.
telefon
Foto: pixabay.com

Doduše, ne istog trenutka jer će novi Zakon početi da se promenjuje za tri meseca, ali svakako bi telefoni, koji su zvonili u tu svrhu, uskoro trebali da zaćute. Naime, novi Zakon sadrži nekoliko novina, među kojima je uvođenje registra “Ne zovi”, u koji će moći da se prijave svi koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju telefonom i nude im razne proizvode. Ovaj  registar vodiće RATEL, a trgovci koji ne budu poštovali tu odluku potrošača i nastave da pozivaju one čiji su brojevi uneti u  registar mogli bi da budu i prekršajno kažnjeni.

Dakle, registar „Ne zovi„, podrazumeva da će postojati spisak mobilnih i fiksnih telefona koje trgovci više neće smeti da pozivaju kako bi nudili svoju robu ili uslugu. Da bi se neki broj našao u registru, potrebno je da građani svojim operatorima proslede brojeve na koje ne žele da budu pozivani u tu svrhu, a na trgovcu je da se toga pridržava, odnosno da dobro razmisli da li je pametna odluka da se ogluši o to.

Po rečima pravnog savetnika u Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine Marka Dragića, dobro je što je ova odredba postala deo Zakona o zaštiti potrošača, mada se to moglo uraditi i ranije i donošenjem nekog zakonskog akta.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*