Pošta Srbije i Prirodnjački muzej danas su promovisali izdanje prigodnih poštanskih maraka Evropa 2021

Poštanska marka Stepski soko (Falco cherrug) kandidat je Srbije na
izboru za najlepšu poštansku marku Evrope, koji traje do 9. septembra, a u
onlajn glasanju mogu učestvovati svi građani.

(BETAPHOTO/MILOS MISKOV/DS)

Pošta Srbije je u saradnji sa Prirodnjačkim muzejom u Beogradu realizovala
ovogodišnje izdanje prigodnih poštanskih maraka Evropa, sa dve marke sa motivima
ugroženih ptica na tlu Srbije: ušata ševa – Eremophila alpestris i stepski soko – Falco
cherrug. Izdanje prati i jedan prigodan koverat prvog dana, a pušteno je u opticaj 12.
maja.


Emisiju Evropa Pošta Srbije izdaje svake godine, kao jednu od najvažnijih
emisija godišnjeg programa, i takmiči se na evropskom izboru za najlepšu marku, koje
sprovodi Asocijacija javnih poštanskih operatora PostEvropa svake godine na
određenu zadatu temu.
,,Nužnost i obaveza zaštite i očuvanja prirode i ugroženih životinjskih divljih
vrsta u celoj Evropi, opredelili su temu ovogodišnjeg izdanja”, rekao je Adam
Sofronijević, direktor „Srbijamarke” Pošte Srbije. Sofronijević je dodao da je
Pošta Srbije već jednom odnela pobedu na ovom prestižnom takmičenju, po glasovima
publike, 2014. godine, na temu nacionalni muzički instrumenti, sa poštanskom markom
sa motivom gajdi, a da je i ove godine cilj i stvar prestiža i ugleda ponoviti taj uspeh,
te je pripremljeno posebno lepo kreativno rešenje. „Izdanje maraka Evropa ima za cilj i
da podseti sve nas da je briga o prirodi važan zadatak današnjice”, poručio je
Sofronijević.

 

„Prema podacima Međunarodne unije za zaštitu prirode, Srbija se ubraja u jedan
od šest evropskih centara biološke raznovrsnosti. Nažalost, mnoge vrste divljih
životinja su dovedene gotovo do ivice istrebljenja, a stepski soko je jedna od njih. Zbog
toga smo sa zadovoljstvom prihvatili saradnju sa Poštom Srbije kako bismo i na ovaj
način dali svoj doprinos u očuvanju ove veličanstvene ptice, ali i svih vrsta koje su u
opasnosti. Imamo duboku moralnu odgovornost i obavezu da sačuvamo vrste za buduće
generacije. Ne smemo da zaboravimo da su ptice deo našeg kulturnog i istorijskog
identiteta”, izjavio je v.d. direktora Prirodnjačkog muzeja Slavko Spasić.
Spasić i Sofronijević su pozvali sve građane da do 9. septembra simbolično
daju glas zaštiti prirode i ugroženih vrsta i glasaju za poštansku marku stepski
soko, na linku https://europa2021.posteurop.org.
Promocija ove specijalne serije poštanskih maraka i prigodno predavanje
posvećeno zaštiti ugroženih divljih vrsta u Srbiji održani su danas u Galeriji
Prirodnjačkog muzeja u Beogradu.
SLUŽBA ZA ODNOSE S JAVNOŠĆU POŠTE SRBIJE

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*