Šarčević: Nastava na daljinu se odvija dobro, pregovori sa RTV za učenje na jezicima nacionalnih manjina

FOTO TANJUG/ SAVA RADOVANOVIC/ nr

BEOGRAD/NOVI SAD –

Oko 1,5 miliona učenika i studenata u Srbiji ne ide na nastavu u školu ili na fakultete. Oni od ponedeljka i uvođenja vanrednog stanja uče na daljinu, odnosno putem Interneta i tv programa prate nastavu.

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Mladen Šarčević je u emisiji „Pravi ugao“ na Radio televiziji Vojvodine izjavio da je preko 30 godina u obrazovanju i da je zadovoljan sa onim što je u kratkom roku urađeno, kako bi se obrazovani program iz učionica preneo u kuće i domove.

FOTO TANJUG/ SAVA RADOVANOVIC/ nr

„Pre 3 godine nismo bili digitalno pismeni, sada jesmo. Malo je 3 godine za razvoj ovog programa, ali za sada ide dobro. Hrvatska ima već 10 godina iskustva, Slovenija 15 godina, mi smo imali malo vremena da se pripremimo, ali zahvaljujući velikom broju kvalitetnih nastavnika, to je urađeno“, izjavio je ministar Šarčević-

Obuka za nastavnike se sprovode već duže vreme. Nastava onlajn osnovnih predmeta za osnovce biće emituje se na RTS kanalu 3, a za srednjoškolce na RTS „Planeta“. Nastava se emituje po blokovima, a školski dan iako ga đaci provoditi kući uz TV, počinje u osam ujutro.

„Ovo je jedan veliki eskperiment. Nastavnici imaju tremu, ali se zrude. Jedna škola u Beogradu je pretvorena u veliku učionicu za nastavu na daljinu. Proizvodimo program za nekoliko dana unapred“, dodao je ministar.

Ministar Šarčević je rekao da je saradnja sa RTS-om odlična, ali i da su u toku pregovori i sa Radio televizijom Vojvodine o programima za obrazovanje za decu koja uče na jezicima nacionalnih manjina.

Kada je reč o nastavnicima i profesorima učenika, Šarčević kaže da oni svakako ne sede skrštenih ruku već da imaju komunikaciju sa svojim učenicima preko grupa na Vajberu i da pomažu svojim đacima da savladaju gradivo.

„Učenici su dužni da prate nastavu i da uče. To im je sada posao. Roditelji bi trebalo da kontrolišu koliko su u prilici, a sada jesu više nego inače. Vaspitna uloga će biti ključna u ovom periidu. Da li ćemo decu instruisati da „smuvaju“ ili ćemo se potruditi da deca nešto nauče, što im je i posao, i to će biti na roditeljima da odluče kakvo dete žele. Provere i vidovi, ili načini provere znanja će biti objavljeni u narednom periodu. Digitalni dnevnik, na neki način već funckioniše kao način samosvesnog shvatanja obrazovanja i ocenjivanja znanja. Pretpostavka je da ogromna većina učenika ne zabušava“, zaključio je Šarčević

„Ja nisam odlučivao da li će šklole da rade ili ne, ali moj posao je bio da obezbedim posao i na jedan i na drugi način, kao i da deca imaju dobar i kvalitetan program obrazovanja“. dodao je Šarčević.

On je dodao da je jutros imao nekoliko sastanak i da se razmišlja i o prijemnim ispitima i maturi.

„Očekujemo da će u toplijem delu godine biti bolje u narednom periodu, pa ćemo u skladu sa tim i praviti planove. Štampamo nekoliko verzija testova za malu maturu. Razmišljamo i o onlajn varijanti. Prave se opcije za malu maturu u zavisnosti od razvoja situacije. Postoje više scenarija. Mala matura će se odlagati, ali još ne znamo za koliko., ali to će biti naknadno saopšteno. Fali nam još vremena da povećamo broj računara u školama. Ali je namera potpuno digitalizovanje sistema. Deca vole nove tehnologije, imamo tuđa iskustva i ovakav vid obrazovanja ima potencijala.“, rekao je ministar prosvete.

Primjemni ispiti za fakuteti isto će biti odloženi, ali rano je govori za koliko, zavisiće od situacije sa epidemijom.

„Akademska godina će se nekako završiti. Mislim da će samosvest kod ljudi da pobedi. Ako znate da budućnost zavisi od kompentencija, a ne od ocena onda će deca shvatiti i učiti, a roditelji će im pomoći. Zato kažem da je ovo eksperiment. Ako varate, varate sebe“, zaključio je Šarčević.

IZVOR:RTV

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*