
Ministar državne uprave i lokalne samouprave u Vladi Republike Srbije Branko Ružić izjavio je danas da više od 90 odsto gradova i opština u Srbiji potpuno primenjuje sve mere koje je Vlada uvela tokom vanrednog stanja.
Ružić je u izjavi za agenciju Tanjug ukazao na to da je u pojedinim situacijama bilo nepotpunog poštovanja ovih mera, ali su, u međuvremenu, lokalne samouprave, u komunikaciji sa Ministarstvom i drugim organima, otklonile većinu nepravilnosti.
Ministar je rekao da se čitava državna uprava i opštinske i gradske uprave maksimalno trude da u novonastalim vanrednim okolnostima svoje postupke usklade sa merama koje je donela Vlada Srbije.
Prema njegovim rečima, u skladu sa instrukcijama Vlade, zaposlene službenice u državnoj upravi koje imaju maloletnu decu do 12 godina, zatim oni sa hroničnim oboljenjima, i svi koji imaju više od 60 godina, mogu da rade od kuće.
On je naveo podatak da više od 40 do 50 odsto zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave radi od kuće, ali da zbog toga što su brojne usluge opština u ranijem periodu digitalizovane, građani mogu bez problema da nastave da ostvaruju svoja prava.
Za građane kao krajnje korisnike najvažnije su, pre svega, komunalne, socijalne i administrativne usluge u njihovim sredinama, naveo je ministar.
Ružić je rekao da je u 90 odsto slučajeva pružanje komunalnih usluga u svim opštinama i gradovima organizovano na adekvatan način, u skladu sa poštovanjem mera i policijskim časom.
On je podsetio na to da je, zahvaljujući digitalizaciji, najveći broj usluga moguće pružiti upravo elektronskim putem, a kao primer naveo je onlajn upis dece u osnovnu školu ili u predškolske ustanove.
Ministar je ukazao na to da ono što gradovi i opštine očekuju od Vlade, to i dobijaju, a to je pre svega tehnička podrška, ali i precizne instrukcije.
Vlada je donela više zaključaka i određeni broj uredbi koje tretiraju postupanje u ovim okolnostima vanrednog stanja, objasnio je Ružić i naveo da se kroz resorno ministarstvo, koje je kanal komunikacije, sve mere usmeravaju ka gradovima i opštinama.
Kada je reč o inspekcijskom nadzoru i prijavama građana koje se odnose na one koji u ovoj situaciji žele da se okoriste i podižu cene namirnica ili ne izdaju fiskalne račune, on je naveo podatak da je za nepune dve nedelje, od kada je proradio kontakt centar, primljeno više od 2.000 žalbi građana, od čega je 1.600 ušlo u proceduru.
Ministar je rekao i da građani svakog dana pozivaju svoje lokalne samouprave i raspituju se kako mogu da pomognu u dopremanju i nabavci namirnica, lekova, pogotovo žiteljima ruralnih sredina, i socijalno ugroženom stanovništvu.
Be the first to comment