Vlada srbije usvojila je na današnjoj sednici Strategiju industrijske politike Republike Srbije od 2021. do 2030. godine, koja sadrži sveobuhvatne reformske korake u oblasti industrijskog razvoja. Cilj Strategije je podizanje konkurentnosti domaće industrije, koja će dati značajan doprinos visokom održivom ekonomskom rastu, merenom stopom rasta BDP-a i boljem kvaliteu života građana. Primenom Strategije podići će se tehnološki nivo industrije i njena transformacija u pravcu digitalizacije i automatizacije, povećati doprinos naučno-istraživačkih i inovatiovnih rešenja, kao i ukupni obim investicija u industriju uz obezbeđenje balansa u struktruri i kvalitetu investicija.
Na sednici je usvojena Strategija unapređenja položaja osoba sa invaliditetom u Republici Srbiji za period od 2020. do 2024. godine. Primenom mera ovog sveobuhvatnog dokumenta biće poboljšan opšti položaj osoba sa invaliditetom i njihovo ravnopravno učešće u društvu putem uklanjanja prepreka u oblasti pristupačnosti, participacije, jednakosti, zapošljavanja, obrazovanja i obuke, socijalne zaštite, zdravstva i drugih aspekata koji doprinose ostvarivanju inkluzivne jednakosti.
Članovi vlade usvojili su danas Uredbu o uslovima i načinu dodele i korišćenja sredstava za podsticanje organizovanog turističkog prometa stranih turista na teritoriji Republike Srbije, kako bi se povećao devizni priliv i naša zemlja pozicionirala kao prepoznatljiva i primamljiva turistička destinacija, a istovremeno domaće agencije dobile status glavnih organizatora putovanja za zemlje regiona. Primenom ove uredbe, za koju su opredeljena sredstva u iznosu od osam miliona dinara, stimuliše se boravak stranih turista i utiče na produženje njihovog prosečnog broja noćenja.
Na sednici je usvojena i Uredba o utvrđivanju Programa korišćenja sredstava Budžetskog fonda za finansiranje aktivnosti i mera unapređenja i razvoja oblasti elektronskih komunikacija i informacionog društva u 2020. godini. Predviđena je izgrdnja širokopojasne komunikacione infrastrukture u tzv. belim zonama, kako bi se podsticajima države omogućilo povezivanje na internet najmanje 600 škola, odnosno javnih ustanova, mesnih zajednica i drugih objekata republičkih i organa lokalne samouprave i približno 90.000 domaćinstava. Nadležno ministarstvo raspisaće javne pozive za učešće operatora na zajedničkoj izgradnji širokopojasne komunikacione infrastrukture u ruralnim predelima Srbije. Podsticajne mere u iznosu od 2.282.628,00 dinara namenjene su izgradnji informacione infrastrukture, koja će omogućiti ravnomeran regionalni razvoj, bolje povezivanje privrednih regiona i obezbediti povećanu upotrebu novih tehnologija i inovacija u poslovanju i obrazovanju.
Na današnjoj sednici usvojena je Uredba o utvrđivanju Programa za promociju i popularizaciju inovacija i inovacionog preduzetništva za 2020. godinu, kako bi se informisala javnost (univerzitetska, akademska, naučno-istraživačka i poslovna zajednica), a pre svega mladi o sistemskim merama Vlade Srbije čiji je cilj razvoj tehnoloških i društvenih inovacija, inovacionih eko sistema, preduzetništva i infrastrukture. Za ove namene izdvojeno je 70 miliona dinara, kako bi se građani podstakli da razmišljaju na preduzetnički način i ohrabrili da u većoj meri osnivaju svoje inovacione i tehnološke startap kompanije.
Za sistemsko unapređenje inovacionog preduzetništva među ženama na nacionalnom i lokalnom nivou, kroz Program podrške razvoju i promociji ženskog inovacionog preduzetništva za 2020. godinu, Vlada Srbije je obezbedila ukupno sto miliona dinara. Ova sredstva namenjena su stvaranju uslova za promenu poslovnog ambijenta, kako bi se u radu privrednih društava i preduzetnika žene u većoj meri pojavljivale kao osnivači, vlasnici ili deoničari privrednih subjekata. Krajnji cilj je povećanje svesti o važnosti ženskog inovacionog preduzetništva, bolja informisanost o merama vlade koje su podrška tom preduzetništvu i ostvarivanje značajnije uloge žena preduzetnica na tržištu rada, kroz razvoj njihovog poslovanja, zapošljavanja većeg broja ljudi i ostvarivanja većih i održivih prihoda.
Be the first to comment