

Даљњи пораст посетилаца, изненађујући успех за „Град жена“ и све веће интересовање за Белведере 21: Генерална директорка Белведере Стелла Роллиг може се осврнути на успешну 2019. годину. У исто време, планови за два главна пројекта шире се и даље од следеће изложбене године: подземни центар за посетиоце у Горњем Белведереу и отварање Салзбуршке зависности.
Посета посетилаца у бечком Белведереу
Белведере ће на три локације до краја године резервисати 1,7 милиона посетилаца – што је додатно повећање од око 200.000 посетилаца у односу на претходну годину. Прва мера за сузбијање прилива туриста у Горњем Белведереу предузета је у прошлој години успостављањем новог система карата за време терминала, који су растопили дуге линије испред улаза. „Али морамо учинити много више у већим временским оквирима“, каже Роллиг у интервјуу АПА. „Систем временских терминала само усмерава и управља протоком посетилаца, а без краја туристичког процвата на видику и очекујемо даље повећање, мораћемо да одговоримо већим мерама.“
Планиран је подземни центар за посетиоцe
То се односи на продавницу, гардеробе или излаз аудио водича, где се повећавају прометне гужве. Решење: подземни центар за посетиоце у коме се одвија укрцавање. „То би нам омогућило да ослободимо дворац са тих бочних функција и проширимо презентацију колекције.“ Цена изградње, која је планирана између такозваног Кавалиерстракта на Принз-Еуген-Страßе и Горњег Белведера, износи 30 милиона евра. Роллиг се нада да ће добити савезну владу за једну трећину финансирања. Редитељ назива „ток 2020-их“ као временски хоризонт.
Планирана зависност у Салзбургу могла би се отворити нешто раније, за шта сада постоје две варијанте у соби. На локацији Нове резиденције постоје планови за подземни проширењ, као и за нову зграду у дворишту у соби. Тамо би имали користи од „комшијских синергија са музејем Салзбурга“, међутим, финансирање мора да приушти држава Салзбург – „а можда и савезна влада“. „Тренутно развијамо грађевинску скицу и свемирски програм за надземну варијанту“, каже Роллиг. Најкасније до фебруара, оба концепта требало би да буду „депонована бројевима на столу“. Гувернер Салзбурга Вилфриед Хаслауер (ОВП) пожелио је отварање 2022. године, за које Роллиг верује да је „врло амбициозан“. Стална изложба ће се изводити са „врхунским фондовима“ Белведера, а променљиве изложбе малог формата могу замислити Роллиг по узору на представе „Им Блицк“ у Горњем Белведереу. Даљње проширење на остале савезне државе тренутно није у току. „Не видим себе у ситуацији са франшизом као што су Лоувре или Гуггенхеим“, смеје се Роллиг. Партнерство са Салзбургом је „јединствено“.
„Луци Бар“ на адреси Белведере 21
Структурне промене су у међувремену биле у Белведере 21, где је ове године први пут дочекало преко 90 000 посетилаца. „Свака директорица музеја нада је да ефект надгледа репутацију институције, поузданост квалитета, самосталну изложбу.“ То је њена визија која сада полако постаје стварност на локацији за савремену уметност у близини главне станице. Да би се побољшао „квалитет боравка“, са „Луци баром“ од 7. јануара биће реализован нови гастрономски концепт, као и отварање куће у швајцарској башти. „Када се загреје, биће јако забавно“, нада се Роллиг. Уосталом, овде се налази велики део публике – дијаметрално до Горњег Белведера – од „уметника заинтересираних Бечана“. Чињеница да би они најрадије желели да се убудуће усмере у пролећни „Албертина Модерн“ не плаши Роллига. Ипак, поставила си је питање „да ли Бечу заиста треба локација са савременом уметношћу из Аустрије“.
Нада у политику
Од будуће владе, Роллиг се нада пре свега дугој изумрлој валоризацији основног насеља, од које такође зависи успех преговора о колективном уговору савезних музеја. У међувремену, она не верује у реализацију услуге ГмбХ коју је планирала претходна влада. Уместо тога, волела би да изврши валоризацију већ постојеће Конференције музеја – која је такође законски усидрена – „учешћем власника“. „Са Савезном музејском конференцијом имамо веома ефикасан и конструктиван инструмент који се такође може користити за стварање синергије радећи конструктивно једни са другима.“ Политика музеја убудуће би се требала одвијати у дијалогу са Савезном конференцијом музеја. “ Ми смо 16 шефова уметничког и пословног менаџмента. Ко, ако не ми, најбоље зна наш посао и наше потребе, снаге и потребе? „Роллиг не мисли да има смисла направити нешто од људи који не могу имати увид који имамо у савезним музејима. „
Од дигиталног Климта до Фреудовог утицаја на Далија
„Било је и наша је смјерница представити, поново открити или открити теме аустријске хисторије умјетности, као и приказати међународне умјетнике у односу на Аустрију“, оцјењује генерална директорица Белведере Стелла Роллиг „заштитним трачницама“ свог програма. Ово следи – у „широком радијусу“ – такође у 2020. години.
У Доњем Белведереу средином фебруара, емисија ће почети „У ноћ – авангарда у ноћном кафеу“. У њему, „из глобалне перспективе“, желимо да испитамо улогу ноћног живота у развоју авангардних покрета 20. века, како Роллиг објашњава у интервјуу АПА. „Ноћни клубови су одувек били социјална и културна средишта: с једне стране, они су били подлога за нове идеје, а са друге, они су такође били поприште уметничких перформанса“, каже режисер. Манифестација која ће се отворити биће у Паризу крајем 19. века са легендарним кабаретом „Ле Цхат Ноир“, у Бечу ће фокус бити на кабареу „Шишмиш“, чији је бар створен у сарадњи са Универзитетом примењене уметности.
Јесења изложба „Дали – Фреуд“
У Белведере 21 започињете с Хербертом Брандлом који већ осам година није имао велику изложбу у Бечу. У центру „Изложеног сликарства“ су последњих 20 година „међународно познатог аустријског сликара“, каже Роллиг. На јесен ће британска уметница Ребецца Варрен наступити у Белведереу 21. Рад представнице „Младих британских уметника“ биће стављен у контекст архиве Вотруба која се налази у кући. „Повезујемо његову фигуративну скулптуру са међународним женским положајем у скулптури, који се увек заснива на фигури и антропоморфним делима“, објашњава Роллиг.
Посебно се радује јесењем изложби „Дали – Фреуд“ у Оранжерији: „Наш приступ теми је из бечке перспективе и никада није представљен“, рекао је генерални директор. Емисија испитује утицај Фројдових списа на дела познатог надреалисте. Ово је показало да има приступ преводима Фреудових писања 1920-их и чак је покушао да упозна оца психоанализе у Бечу – али тада није желео да зна за младог Шпанца. Тек 1938. године у Лондону је одржан састанак двојице великана. „Опште је познато да сублиминална теорија игра велику улогу у надреализму“, објашњава Роллиг. „Желимо конкретно да покажемо на којим сликама Салвадора Далија постоје тезе,
Густав Климт у лето у Белведереу
Она такође очекује велики јавни позив на нешто другачију емисију о Густаву Климту током лета, у којој је дигитални развој његовог дела у центру. „Покушаћемо са научним, а истовремено и разиграним приступом да реконструишемо обојеност слика изгубљених факултета“, открива аспект Роллиг. „Такође ћемо представити различите могуће примене дигиталних технологија на сликама: слике високе резолуције, проширена стварност, виртуелна стварност, и у најбољем смислу те речи биће то мулти-сензорна, мултимедијална изложба, са којом ће Климт бити испитан и представљен савременим медијима.“
У серији „Им Блицк“ Горњи Белведере осветљава анонимни, касносредњовековни „Меистер вон Мондсее“ у наредној години. Изложба по први пут обједињује целокупни ансамбл свог такозваног мондсеер олтара и осветљава дело у контексту уметности и историје културе. Програм такође обухвата ставове Елена Луксцх-Маковски и Георг Еислер. За оне који нису стигли на Венецијански биеннале прошле године, серија „Царлоне Цонтемпорари“ садржи инсталацију Мурано Росе од Ренате Бертлманн.
(АПА / ред)
Be the first to comment