Daljnji porast posetilaca, iznenađujući uspeh za „Grad žena“ i sve veće interesovanje za Belvedere 21: Generalna direktorka Belvedere Stella Rollig može se osvrnuti na uspešnu 2019. godinu. U isto vreme, planovi za dva glavna projekta šire se i dalje od sledeće izložbene godine: podzemni centar za posetioce u Gornjem Belvedereu i otvaranje Salzburške zavisnosti.
Poseta posetilaca u bečkom Belvedereu
Belvedere će na tri lokacije do kraja godine rezervisati 1,7 miliona posetilaca – što je dodatno povećanje od oko 200.000 posetilaca u odnosu na prethodnu godinu. Prva mera za suzbijanje priliva turista u Gornjem Belvedereu preduzeta je u prošloj godini uspostavljanjem novog sistema karata za vreme terminala, koji su rastopili duge linije ispred ulaza. „Ali moramo učiniti mnogo više u većim vremenskim okvirima“, kaže Rollig u intervjuu APA. „Sistem vremenskih terminala samo usmerava i upravlja protokom posetilaca, a bez kraja turističkog procvata na vidiku i očekujemo dalje povećanje, moraćemo da odgovorimo većim merama.“
Planiran je podzemni centar za posetioce
To se odnosi na prodavnicu, garderobe ili izlaz audio vodiča, gde se povećavaju prometne gužve. Rešenje: podzemni centar za posetioce u kome se odvija ukrcavanje. „To bi nam omogućilo da oslobodimo dvorac sa tih bočnih funkcija i proširimo prezentaciju kolekcije.“ Cena izgradnje, koja je planirana između takozvanog Kavalierstrakta na Prinz-Eugen-Straße i Gornjeg Belvedera, iznosi 30 miliona evra. Rollig se nada da će dobiti saveznu vladu za jednu trećinu finansiranja. Reditelj naziva „tok 2020-ih“ kao vremenski horizont.
Planirana zavisnost u Salzburgu mogla bi se otvoriti nešto ranije, za šta sada postoje dve varijante u sobi. Na lokaciji Nove rezidencije postoje planovi za podzemni proširenj, kao i za novu zgradu u dvorištu u sobi. Tamo bi imali koristi od „komšijskih sinergija sa muzejem Salzburga“, međutim, finansiranje mora da priušti država Salzburg – „a možda i savezna vlada“. „Trenutno razvijamo građevinsku skicu i svemirski program za nadzemnu varijantu“, kaže Rollig. Najkasnije do februara, oba koncepta trebalo bi da budu „deponovana brojevima na stolu“. Guverner Salzburga Vilfried Haslauer (OVP) poželio je otvaranje 2022. godine, za koje Rollig veruje da je „vrlo ambiciozan“. Stalna izložba će se izvoditi sa „vrhunskim fondovima“ Belvedera, a promenljive izložbe malog formata mogu zamisliti Rollig po uzoru na predstave „Im Blick“ u Gornjem Belvedereu. Daljnje proširenje na ostale savezne države trenutno nije u toku. „Ne vidim sebe u situaciji sa franšizom kao što su Louvre ili Guggenheim“, smeje se Rollig. Partnerstvo sa Salzburgom je „jedinstveno“.
„Luci Bar“ na adresi Belvedere 21
Strukturne promene su u međuvremenu bile u Belvedere 21, gde je ove godine prvi put dočekalo preko 90 000 posetilaca. „Svaka direktorica muzeja nada je da efekt nadgleda reputaciju institucije, pouzdanost kvaliteta, samostalnu izložbu.“ To je njena vizija koja sada polako postaje stvarnost na lokaciji za savremenu umetnost u blizini glavne stanice. Da bi se poboljšao „kvalitet boravka“, sa „Luci barom“ od 7. januara biće realizovan novi gastronomski koncept, kao i otvaranje kuće u švajcarskoj bašti. „Kada se zagreje, biće jako zabavno“, nada se Rollig. Uostalom, ovde se nalazi veliki deo publike – dijametralno do Gornjeg Belvedera – od „umetnika zainteresiranih Bečana“. Činjenica da bi oni najradije želeli da se ubuduće usmere u prolećni „Albertina Modern“ ne plaši Rolliga. Ipak, postavila si je pitanje „da li Beču zaista treba lokacija sa savremenom umetnošću iz Austrije“.
Nada u politiku
Od buduće vlade, Rollig se nada pre svega dugoj izumrloj valorizaciji osnovnog naselja, od koje takođe zavisi uspeh pregovora o kolektivnom ugovoru saveznih muzeja. U međuvremenu, ona ne veruje u realizaciju usluge GmbH koju je planirala prethodna vlada. Umesto toga, volela bi da izvrši valorizaciju već postojeće Konferencije muzeja – koja je takođe zakonski usidrena – „učešćem vlasnika“. „Sa Saveznom muzejskom konferencijom imamo veoma efikasan i konstruktivan instrument koji se takođe može koristiti za stvaranje sinergije radeći konstruktivno jedni sa drugima.“ Politika muzeja ubuduće bi se trebala odvijati u dijalogu sa Saveznom konferencijom muzeja. “ Mi smo 16 šefova umetničkog i poslovnog menadžmenta. Ko, ako ne mi, najbolje zna naš posao i naše potrebe, snage i potrebe? „Rollig ne misli da ima smisla napraviti nešto od ljudi koji ne mogu imati uvid koji imamo u saveznim muzejima. „
Od digitalnog Klimta do Freudovog uticaja na Dalija
„Bilo je i naša je smjernica predstaviti, ponovo otkriti ili otkriti teme austrijske historije umjetnosti, kao i prikazati međunarodne umjetnike u odnosu na Austriju“, ocjenjuje generalna direktorica Belvedere Stella Rollig „zaštitnim tračnicama“ svog programa. Ovo sledi – u „širokom radijusu“ – takođe u 2020. godini.
U Donjem Belvedereu sredinom februara, emisija će početi „U noć – avangarda u noćnom kafeu“. U njemu, „iz globalne perspektive“, želimo da ispitamo ulogu noćnog života u razvoju avangardnih pokreta 20. veka, kako Rollig objašnjava u intervjuu APA. „Noćni klubovi su oduvek bili socijalna i kulturna središta: s jedne strane, oni su bili podloga za nove ideje, a sa druge, oni su takođe bili poprište umetničkih performansa“, kaže režiser. Manifestacija koja će se otvoriti biće u Parizu krajem 19. veka sa legendarnim kabaretom „Le Chat Noir“, u Beču će fokus biti na kabareu „Šišmiš“, čiji je bar stvoren u saradnji sa Univerzitetom primenjene umetnosti.
Jesenja izložba „Dali – Freud“
U Belvedere 21 započinjete s Herbertom Brandlom koji već osam godina nije imao veliku izložbu u Beču. U centru „Izloženog slikarstva“ su poslednjih 20 godina „međunarodno poznatog austrijskog slikara“, kaže Rollig. Na jesen će britanska umetnica Rebecca Varren nastupiti u Belvedereu 21. Rad predstavnice „Mladih britanskih umetnika“ biće stavljen u kontekst arhive Votruba koja se nalazi u kući. „Povezujemo njegovu figurativnu skulpturu sa međunarodnim ženskim položajem u skulpturi, koji se uvek zasniva na figuri i antropomorfnim delima“, objašnjava Rollig.
Posebno se raduje jesenjem izložbi „Dali – Freud“ u Oranžeriji: „Naš pristup temi je iz bečke perspektive i nikada nije predstavljen“, rekao je generalni direktor. Emisija ispituje uticaj Frojdovih spisa na dela poznatog nadrealiste. Ovo je pokazalo da ima pristup prevodima Freudovih pisanja 1920-ih i čak je pokušao da upozna oca psihoanalize u Beču – ali tada nije želeo da zna za mladog Španca. Tek 1938. godine u Londonu je održan sastanak dvojice velikana. „Opšte je poznato da subliminalna teorija igra veliku ulogu u nadrealizmu“, objašnjava Rollig. „Želimo konkretno da pokažemo na kojim slikama Salvadora Dalija postoje teze,
Gustav Klimt u leto u Belvedereu
Ona takođe očekuje veliki javni poziv na nešto drugačiju emisiju o Gustavu Klimtu tokom leta, u kojoj je digitalni razvoj njegovog dela u centru. „Pokušaćemo sa naučnim, a istovremeno i razigranim pristupom da rekonstruišemo obojenost slika izgubljenih fakulteta“, otkriva aspekt Rollig. „Takođe ćemo predstaviti različite moguće primene digitalnih tehnologija na slikama: slike visoke rezolucije, proširena stvarnost, virtuelna stvarnost, i u najboljem smislu te reči biće to multi-senzorna, multimedijalna izložba, sa kojom će Klimt biti ispitan i predstavljen savremenim medijima.“
U seriji „Im Blick“ Gornji Belvedere osvetljava anonimni, kasnosrednjovekovni „Meister von Mondsee“ u narednoj godini. Izložba po prvi put objedinjuje celokupni ansambl svog takozvanog mondseer oltara i osvetljava delo u kontekstu umetnosti i istorije kulture. Program takođe obuhvata stavove Elena Luksch-Makovski i Georg Eisler. Za one koji nisu stigli na Venecijanski biennale prošle godine, serija „Carlone Contemporari“ sadrži instalaciju Murano Rose od Renate Bertlmann.
(APA / red)
Be the first to comment