Integrisanje srpskih železnica u panevropski koridor

TANJUG

Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović istakla je danas, obilazeći radove na izgradnji železničkog vijadukta, u okviru modernizacije pruge BeogradBudimpeštada će se naredne godine na jesen od Beograda do Novog Sada putovati 27 minuta.

TANJUG

Mihajlović je istovremeno podsetila na to da se prethodnih trideset i više godina nije ulagalo u železnički saobraćaj i da sada to popravljamo jer zemlja napreduje onoliko koliko ulaže u svoju železnicu.

Imamo za cilj da sledeće jeseni do Novog Sada putujemo za 27 minuta bez, stajanja i da što pre započnemo radove na trećoj deonici od Novog Sada do Subotice, ali i da do 2025. godine imamo završenu deonicu od Beograda do Niša, podvukla je ona.

Prema njenim rečima, Srbija je tranzitna zemlja i završetkom železničkog Koridora 10 postaćemo nezaobilazna ruta jer smo za 300 kilometara kraći od Koridora 4 koji prolazi kroz Rumuniju i Bugarsku.

Potpredsednica Vlade je navela da Koridor 10 znači povezivanje regiona sa jugom i Evropom, istakavši da će sledeće godine početi radovi na izgradnji brze pruge od Beograda do Niša.

Pored toga, kako je dodala, započinjemo razgovore sa evropskim partnerima za brzu prugu od Niša do Preševa, radiće se i nastavak rekonstrukcije barske pruge, u koju se nije ulagalo od njene izgradnje.

Sarađujemo sa najboljim svetskim kompanijama i ulažemo ogromna sredstva u infrastrukturu, istakla je Mihajlović.

Direktor “Infrastruktura železnice Srbije” Nebojša Šurlan rekao je da se na ovoj deonici trenutno izvode radovi na tunelu i vijaduktu Čortanovci, te da je stepen realizacije 92 odsto.

Kao investitor zadovoljni smo napretkom, u dnevnoj smo komunikaciji i sve rešavamo zajedno. Ubeđen sam da ćemo radove završiti u ugovorenom roku, poručio je Šurlan.

Direktor ogranka “Ruskih železnica” u Srbiji Mansurbek Sultanov iskazao je zahvalnost na poverenju koje je ukazano ovoj kompaniji, naglasivši da su ponosni što mogu da učestvuju u velikim projektima u Srbiji.

Ovaj projekat je važan ne samo za Srbiju, već i za Balkan i Evropu. Zapravo, reč je o integrisanju srpskih železnica u panevropski koridor, rekao je Sultanov.

Osvarili smo dobru saradnju srpskih i ruskih firmi, pri čemu se radi i dispečerski centar i zajedno ćemo rekonstruisati i barsku prugu, dodao je on.

Mihajlović je prilikom obilaska podsetila na to da je Srbija danas deveta u svetu zahvaljujući reformi koja je sprovedena u građevinskom sektoru uvođenjem elektronske građevinske dozvole.

Mediji su najbolji svedoci svega što radimo jer su bili sa nama i u Grdelici, istočnom kraku Koridora 10, na gradilištima stanova za službe bezbednosti, „Beogradu na vodi“ i drugim projektima, rekla je ona.

Danas imamo 61.303 aktivna gradilišta, što je za 16.000 više u odnosu na isti prošlogodišnji period, dok smo ih 2014. godine imali 1.500. Znaju se procedure, dozvole se izdaju elektronskim putem, niko od nas to ne određuje, navela je Mihajlović.

Prema njenim rečima, zahvaljujući građevinarstvu imamo privredni rast, te je udeo te grane u BDP-u danas 5,6 odsto u odnosu na 3,2 odsto 2014. godine, a u prvom kvartalu ove godine vrednost radova je veća za 24 odsto.

Ovi podaci jasno ukazuju na to koliko smo napredovali i to potvrđuju i međunarodni pokazatelji. Pre deset godina niste mogli ni da vidite jedno ovakvo gradilište jer ih nije ni bilo, zaključila je potpredsednica Vlade.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*