Jedan od proizvoda koji se masivno kupuju tokom pandemije novog virusa korona je toalet papir, što iznenađuje proizvođače koji pokušavaju da se prilagode novonastaloj situaciji.
Kako se pandemija virusa korona širi, sve je veći broj ljudi koji preterano kupuju kako bi imali zalihe, pa police u prodavnicama često ostaju prazne. Toalet papir je postao simbol panične kupovine, jer nestane s polica čim se nove rolne pojave na njima, piše CNN.
Kompanije koje snabdevaju prodavnice toalet papirom pokušavaju da se prilagode novim uslovima i ispune zahteve kupaca, pa mnoge od njih sada rade 24 sata na dan sedam dana nedeljno. U nekim kompanijama je, s druge strane, broj radnika sveden na nužni minimum, ali nije jasno šta će se preduzeti ako se radnici razbole.
„Ne mogu baš da objasnim zbog čega svi grabe toalet papir. Nije da ga odjednom više koriste, ali povećana potražnja utiče na lanac snabdevanja„, kaže Tom Selars, izvršni direktor kompanije „Sellars Absorbent Materials“ iz Milvokija.
Iz kompanije „Georgia Pacifik“, drugog proizvođača toalet papira, kažu da im trgovci naručuju dvostruko više toalet papira nego ranije, a oni su uspeli da isporuče 20 odsto više toalet papira nego što inače proizvode. „American Forest & Paper Association“ (AFPA), industrijska grupa proizvođača proizvoda od papira, kaže da se ova industrija teško bori s pojačanim zahtevima potrošača, što nije nimalo lagan posao za fabrike.
„Većina fabrika već radi 24 sata na dan, sedam dana nedeljno. One rade s dosadašnjim kapacitetom, jer ne postoje dodatne mašine koje se mogu pokrenuti kako bi se proizvodnja pojačala„, kaže Selars.
sim toga, proizvođači imaju zalihe toalet papira koje trenutno isporučuju kako bi ispunili zahteve trgovaca. Pojačana proizvodnja jednog proizvoda može dovesti do toga da snabdevači smanje proizvodnju drugog proizvoda, pa se tako trenutno proizvodi manje ubrusa, a više toalet papira.
Iz kompanije „Kimberly-Clark“, koja prodaje neke vrste toalet papira, kažu da trenutno preduzimaju korake da pojačaju proizvodnju i premeštaju zalihe kako bi odgovorili na aktuelnu povećanu potražnju.
Drugi način na koji se snabdevači bore s pojačanom potražnjom toalet papira je da direktno iz fabrika šalju kamione u prodavnice, preskačući distributivne centre u lancu snabdevanja kako bi proizvodi što pre stigli na rafove.
Pored svih ovih problema, tu je i velika zabrinutost proizvođača – da će zbog toga što mnogi imaju zalihe toalet papira ispaštati prodaja na duge staze.
„Svi smo videli fotografije ljudi s kolicima punim toalet papira. Oni verovatno neće kupovati toalet papir barem naredna dva ili tri meseca. Neće biti potražnje neko vreme i to će opet biti šok za naš sistem„, kaže Rob Baron, izvršni direktor kompanije „Marcal Paper“.
Sahil Tak, suvlasnik kompanije „ST Paper & Tissue“, kaže da oni nemaju još mnogo zaliha i plaši se daljeg razvoja situacije.
„Ono s čime se suočavamo nije zabeleženo do sada. Šta ako postrojenja budu morala da se zatvore zbog bolesnih radnika„, pita se Tak.
Be the first to comment