Slovenačka mesna industrija uz finansijsku podršku EU jača tržišnu poziciju u Srbiji

Slovenačka mesna industrija uz finansijsku podršku EU jača tržišnu poziciju u Srbiji 1Foto: Pixabay/Tomwieden

Slovenija je od Evropske unije dobila finansijsku podršku u okviru projekta „Originalni EU kvalitet – promocija proizvoda od svinjskog mesa u Srbiji“, čiji je cilj da podigne konkurentnost i ojača poziciju njenih mesnih proizvoda na svim tržištima.

Poslednja promotivna kampanja u Srbiji počela je 2020. godine i biće završena 2022. godine.

Srbija za slovenačku mesnu industriju, kako su rekli njeni predstavnici novinarima iz Srbije koji su posetili Sloveniju, predstavlja značajnu izvoznu destinaciju zbog čega je uduženje GIZ Mesne industrije Slovenije kroz EU promotivne projekte na srpskom tržištu prisutan već deset godina.

„Poslednji trogodišnji promotivni projekat GIZ mesne industrije Slovenije podrazumeva upoznavanje potrošača sa proizvodima od svinjskog mesa koji su uključeni u EU šeme kvaliteta hrane i proizvedeni su prema visokim standardima EU“, rekla je sekretar tog udruženja Ana Ahčin.

Promocija poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda sastavni je deo EU promotivne politike i podrazumeva finansijsku podršku kako bi se povećala prepoznatljivost i konkurentnost proizvoda „EU porekla“, stvorile nove tržišne prilike za poljoprivrednike i prehrambenu industriju i jačala pozicija na svetskom tržištu.

Cilj promotivne kampanje je, prema njenim rečima, informativne prirode kako bi se štitili potrošači od falsifikovanih proizvoda i povećalo poverenje u EU standarde hrane koji su „najstroži na svetu“.

Direktor kompanije Celjske mesnine, koja spada u sam vrh slovenačkih proizvođača mesa, Izidor Krivec rekao je da tradicija te kompanije datira od 1899. godine i da pored pogona za preradu mesa poseduje najstariju pršutanu u Lokvi na Krasu i pršutanu u Kobjeglavi, kao i vinariju Radgonske gorice sa 500 hektara vinograda.

Ta kompanija, prema njegovim rečima, zahvaljujući razvoju robne marke z’dežele i sopstvenoj prodajnom mreži i 400 zaposlenih radnika ostvaruje godišnji prihod od 80 miliona evra, a cilj joj je da ove godine na tržištu Srbije ostvari prihod od 2,5 miliona evra i proda 335 tona trajnih delikatesnih proizvoda i pršute.

Krivec je rekao da pršuta, koja se suši na vetru, ne sadrži nikakve konzervanse osim soli, pa je kako je rekao tajna dobrog ukusa u „kraškoj buri i piranskoj soli“.

Sirovinu, svinjsko meso za proizvodnju suhomesnatih proizvoda i pršute kompanija Celjske mesnine uvozi iz Austrije, ali kako je rekao Krivec, kada se steknu uslovi uvoz svinjetine moguć je i iz Srbije.

„Želimo da na tržištu Srbije prodamo što više mesnih proizvoda, a u budućnosti, kada se steknu uslovi nakon prestanka vakcinacije protiv svinjske kuge, uvozimo svinjsko meso i iz Srbije, koja može biti dobra sirovinska baza“, rekao je Krivec.

Za preduzeće Celjske mesnine, prema njegovim rečima, kvalitet i bezbednost proizvoda je na prvom mestu, pa služba kvaliteta u posebnoj laboratoriji sa visoko razvijenom tehnološkom opremom za računarsku kontrolu kontinuirano prati tehnološke parametre mesa i mesnih proizvoda zbog čega poseduju više evropskih sertifikata i nagrada za kvalitet.

Promotivnom kampanjom obuhvaćena su i vina Radgonskiih gorica, a cilj je da na tržištu Srbije zauzmu drugo mesto po obimu prodaje.

 

 

IZVOR:DANAS

Ostavite prvi komentar

Ostavite komentar

Vaša imejl adresa neće biti objavljena.


*