Badnji dan po Gregorijanskom kalendaru

Foto: pixabay.com

BEOGRAD: Rimokatolička crkva, protestantske i anglikanske crkve, kao i pravoslavne crkve koje su prihvatile novo računanje vremena, proslavljaju danas Badnji dan i Badnje veče, uoči Božića, praznika rođenja Isusa Hrista.

Foto: pixabay.com

Beogradski nadbiskup Stanislav Hočevar čestitao je Božić vernicima koji ga slave po Gregorijanskom kalendaru sa porukom da čovečanstvo mora da na prvo mesto stavi čoveka kao ličnost, a ne stvari, unutrašnju harmoniju umesto spoljašnje dopadljivosti, blagodat i milost umesto aktivizma, a dar umesto novca.

Hočevar je u Božićnoj poslanici istakao da taj praznik nosi u sebi „najveću i najslađu težnju“ za svestranim, pozitivnim, ali održivim razvojem, najveću stvaralačku čežnju i snagu za ostvarenje, kao i da budi u nama svest da bez zrelosti, odnosno svetosti, ne možemo biti srećni.

Čestitajući predstojeće božicne i novogodišnje praznike, Hočevar je poželeo svima da napreduju „autentično i skladno“ i da ih predstojeći dani obogate mudrošću i milošću, da poduprti duhovnim snagama, mogu srećno da napreduju.

Božić je tako velika svetkovina dinamike Božje ljubavi i mogućnosti celovitog ljudskog napretka. Blagdani Božića su neopisivo delotvorni lek za ljudsku slabost i neponovljiva preventiva od mogućnosti katastrofa ljudskog roda, naveo je Hočevar.

Poručio je da je Božić događaj koji jedinstveno otvara vrata razvoja svekolikom napretku i perspektive „i ljudskog i Božjeg“ citirajući jevanđelistu Luku da je „Isus iz Nazareta napredovao ne samo uzrastajući“, što je, dodao je, po sebi sastavni deo stvorenog sveta.

Danas nažalost ni to nije uvek tako. U naše vreme, u vreme kontraceptivnih sredstava i abortusa, surogat majčinstva, droge i eutanazije, čak ni prirodni rast i napredak nisu ljudima više logična posledica stvorenog, ukazuje Hočevar.

Kako kaže, čovečanstvo danas smatra da je slobodno onda kada nasilno prekida život, kada onemogućava rast, napredovanje i prirodni organski razvoj i nije ništa neobično kada umesto širenja razvoja imamo ekološke katastrofe, umesto zdravlja bolesti zavisnosti, umesto duhovne i moralne zrelosti ili svetosti pošast korupcije, sebičnosti i urušavanja harmonije porodičnog života.

Stoga, naveo je Hočevar, teško otkrivamo celoviti sjaj Božića kao neoborivog obrasca rasta u mudrosti koji nas smešta u samo središte pedagoških veština.

Isusovo začeće i rođenje događaju se u tišini, u prirodi, u sabranosti, intimnosti, u porodici, u susretanju, u otvaranju neba, u pevanju anđela, u dolasku mudraca, u intenzivnoj kontemplaciji Neba i Zemlja, stoji u poslanici.

Hočevar je poručio da je Božić pre svega i iznad svega najnevidljivija, ali ipak najopipljivija stvarnost milosti i označava život u kojem se najsnažnije mogu iskusiti ljubav, sinovska izabranost, neponovljivost, jedinstvenost i posebnost.

Božićni dani pripovedaju o našoj izvornosti, posebnosti, nezamenljivosti, o našoj neponovljivosti, o našem pozivu da pomažemo i savetujemo druge. Taj dar neuništivog prijateljstva prema svakome, u svakom od nas stvara poseban sjaj, lepotu – slavu, kako kaže Sveto pismo. Lepota dolazi isključivo iz unutrašnjosti i plod je zavoljenosti, istakao je beogradski nadbiskup.

Dodaje da smo danas izgubili osećaj za unutrašnju lepotu, harmoniju i radost stvarajući centre estetske hirurgije, te da tako uvećavamo razlike između siromašnih i bogatih, „zalivamo seme gorke zavisti i stvaramo svet privida“.

Uzrastati u milosti znači u sebi otkrivati privlačnost za sve što je dobro, pošteno, lepo i obeleženo večnošću, otkrivati snagu za sve veću prisnost sa tim uzvišenim ciljevima i smislom života. Blagodat omogućuje oboženje nas samih i celokupnog svemira. Tako Bog već sada postaje sve više i više „sve u svemu“, poručio je Hočevar.

IZVOR:DNEVNIK

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*