Koordinaciono telo za rodnu ravnopravnost i UN Women uz podršku Britanske ambasade u Beogradu, pokreću nacionalnu kampanju koja pod imenom „#PolaPola – Briga nije (samo) ženski posao“ poziva na priznavanje i ravnopravnu raspodelu neplaćenih poslova staranja.
Potpredsednica Vlade Srbije i predsednica Koordinacionog tela Zorana Mihajlović kaže da je prva ekonomska studija o neplaćenom radu pokazala da su žene dvostruko više opterećene kućnim poslovima i brigom o deci i starima.
Dodala je da je pandemija korona virusa sa kojom se ceo svet suočava dodatno opteretila žene koje su na prvim linijama fronta borbe protiv virusa.
„Naša vizija je društvo jednakih mogućnosti u kojem i žene kao i muškarci imaju jednake šanse da se razvijaju i ostvare ono što u životu žele. Rodna ravnopravnost ne treba da nas deli i ona nije samo pitanje žena. Hajde da pomognemo muškarcima da zaista budu partneri, da ukažemo zašto je važno da delimo poslove“, naglasila je Mihajlović.
Kako je saopšteno, statistike pokazuju da žene petinu svog vremena troše na neplaćene poslove, s tim što je u ruralnim sredinama situacija lošija nego u gradovima.
Pandemija koronavirusa je dodatno produbila postojeće rodne razlike.
Stoga je prethodnih mesec dana pred početak kampanje, 20 poznatih ličnosti iz različitih sfera društvenog života računalo vreme koje troše na neplaćene poslove kako bi lakše mapirali probleme i krenuli sa zagovaranjem promena.
Takođe, u okviru kampanje postavljene su previjalice za bebe u muškim toaletima u pet javnih objekata u zemlji: TC BIG Rakovica i Kombank dvorana u Beogradu, Muzej Vojvodine i Arena Cineplex u Novom Sadu, i Bioskop Vilin grad u Nišu.
„Važan aspekt kampanje je da ohrabrimo i motivišemo muškarce da se više uključe u brigu o deci od najranijeg uzrasta. Stoga nam je cilj da muškarci shvate da nisu pomažući članovi domaćinstva već ravnopravni učesnici“, kaže direktorka Agencije UN za rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena u Srbiji (UN Women ) Milana Rikanović.
Kampanja „#PolaPola – Briga nije (samo) ženski posao“, koja se realizuje u saradnji sa kompanijom Color Media Communications trajaće do 25. novembra uz pomoć brojnih agenata promena kao što su glumci Milan Marić i Mina Sovtić, voditeljka Nataša Miljković, modne dizajnerke Jovana Petković i Zaga Kalmar, direktorka Centra za mame Jovana Ružičić.
Uključeni su i voditeljka Nina Radulović Lečić, glavna urednica magazina „Lepota & Zdravlje“ Lidija Ćulibrk, marketing ekspertkinja , Milica Đokić, fotograf Mladen Sekulić, bokserka i novinarka Sandra Zekić i mnogi drugi.
Kampanja je deo projekta Rodno odgovorno upravljanje koji sprovode Koordinaciono telo za rodnu ravnopravnost Vlade Srbije i UN Women uz podršku Britanske ambasade i Fonda za dobro upravljanje.
Be the first to comment